fredag 25 februari 2011

Snittar, skumpa och lite brasa på det


Foto: Anna Bank/Sydsvenskan

Wow, tiden rusar fram. Jag har inte hunnit blogga sådär jättemycket.
Igår körde jag direkt efter jobbet till Göteborg och höll ett föredrag där på PFK västras årsmöte.
Det är så roligt att komma ut och träffa lite andra kollegor. Efter mitt snack bjöd den "gamle" fotografen Tommy Wiberg in på lite bubbel och snittar hemma hos sig. Vi var ett litet gäng som gick hem och mös och drog gamla anekdoter och hade det fint.
Det var väldigt fint ordnat av Tommy och mötet innan hade PFK dragit ihop fint också.
Tommy berättade att han sökt ett vikariat som fotograf på en tidning men fått ett nej tyvärr.
Han är ju ändå 68 år!
Roligt.
Synd att han inte fick det dock.
Efter det var det hem till underbara Peter Claesson och hans brasa där samtalet fortsatte.
Att vaggas in i Peters härliga famn är härligt och det känns väldigt dumt att jag skulle köra söderut tidigt och Peter skulle till tandläkaren vilket gjorde att natten inte fick bli för sen tyvärr.
Synd, det är mycket energi att hämta där och jag hade kunnat sitta hela natten.
Tack Peter.

Nu är jag nere på jobbet igen och vi har fredagssushi och fredagsbön så det känns fint det med.
Daniel håller i bönen den här veckan.
Det är fredag!
Är du någorlunda rätt på det så ser du dokumentären om David Bailey ikväll klockan 20:00 på TV 2.
Har du annat för dig så ser du det på play senare.
Okej?

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden