lördag 12 februari 2011

WPP 2



Wow! En timmes "vila" i programmet och jag har typ tre val.
1. Sätta mig och maila/blogga.
2. Vila.
3. Gå på spa.

Jag tror jag tar det i den ordningen om jag ska vara ärlig och så ser jag hur långt jag kommer på den listan.
Började med att gå igenom alla wpp bilder i lugn och ro.
Hur fan tänkte juryn när detta är med?
Är det skärmdumpar eller har han plåtat av skärmen med kameran eller...ja det ställer många frågor det där.
Mycket elände är det ju alltid, jag fattar inte. Vissa bilder går ju inte ens att titta på och då är jag inte så känslig ändå.

Adam Pretty är en väldigt duktig sportfotograf och han vinner sport story men är det verkligen en historia, är det inte en portfolie?
Tomasz Gudzowaty är en stabil vinnare och är med då och då på pallen och detta är ju fruktansvärt bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.bjp-online.com/british-journal-of-photography/news/2025845/world-press-photo-google-street-view-photojournalism

Anders a sa...

Ja du, helt klart kunde både wpp och POY byta namn till eländesnyheterna, eller nåt. Och värre blir det för varje år.vissa, som den med två huvudlösa kroppar hängandes under en viadukt är ju egentligen inte mer än en vanlig, medioker blåljusbild, bara mycket groteskare. Enda fräscha grejen tycker jag israeliten hade som passat in gamla bilder i nutida miljöer. De där fribrottande sydamerikanskorna var ju nån som vann med härom året, och nu har plötsligt "alla" varit och gjort samma story. Inte mycket nytänk va...

Björn Dalin sa...

Kolla här för mer diskussion:
http://www.dvafoto.com/2011/02/some-thoughts-on-google-street-view-and-world-press-photo/

/Björn

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden