tisdag 22 mars 2011

Använd ilskan där den når resultat!



Jag trodde jag var klar med den där Sövdebilden.
- Den där!?, sa Frennesson. Den är för dålig.
- Fan, sa jag.
- Vad fan har du gjort , sa Kalle.
Får bli en vända till då, jag gillar´t int.

Nu på kvällen då? Jo, jag har suttit med årsmötet som är på torsdag.
Jag tycker det är okej att sitta som ordförande för södra. 1 år till åtminstone.
Lite kul att fixa lite men framför allt så är vi ett himla bra gäng i styrelsen och det känns som A och O för att det ska kännas bra.
Men det här med att fixa till årsmöte. Verksamhetsberättelse, stadgar, paragrafer och sånt.
Nej, jag vet inte. Det är, låt mig säga, lite hämmande för kreativiteten.
Nej, jag är inte bitter.

Idag på eftermiddagen hade vi personalinformation i matsalen och det var tårta och huvudpunkten var att hela tidningen hurrade för Amelie och Johan som var på plats efter deras framgångar i Årets Bild.
Hussein var ute och jobbade för fullt. Vår chefredaktör ställde frågor och kallade upp mig och ställde några frågor till mig också.
Det jag är mest nöjd med när det gäller Sydsvenskans priser är att under de sista 5 åren har vi fått 14 priser.
Det är roligt men det största av det är att priserna är fördelade på 8 fotografer. Men jag vågar sticka ut hakan och säga att vi är varken klara eller nöjda med det. Alla ska med på tåget tänkte jag. Nu tar vi nya tag igen och jobbar vidare.

Tårtan?
Jo, det var en slags gräddgrej med mycket frukt i.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Vill ha.

Anonym sa...

Glöm inte bort att du blev utsedd till Året Chef av en enhällig jury

Hälsn Stolpens kompis

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden