tisdag 15 mars 2011

Båtar



2005 var jag i Indonesien efter Tsunamin där. Jag känner igen båtarna på land och bilarna i vattnet.
På något konstigt sätt så kommer liklukten tillbaka när jag sitter och går genom katastrofbilderna från Japan.
Nej tack!

Jag var också på fotbolls-VM i Sendai 2002 som verkar hårt drabbat av katastrofen.
Det jag minns från staden var dels sushin som var rysligt god och billig just där. Jag minns också Anders Svenssons frispark mot Argentina vilket förvånar mig och Frennesson med.
- Ja, hur kan jag komma ihåg den, säger jag.
- För att du satt på fel sida och missade den, säger Peter.
- Just ja, så var det, haha.
Man, eller jag minns sporthistoria ur lite konstiga vinklar kanske.
Jag minns nämligen kvartsfinalen eller om det var semifinalen som Sverige spelade mot Kamerun genom fotografen Niklas Larssons fotoväst.
Men det är en helt annan historia.


Zlatan, Anders och Henke.

3 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Åttondelsfinalen mot Senegal menar du...? hahaha!
Men det kvittar, bilder fick du hem från matchen ändå va ! =)

/sportnörden Daniel

Lars D sa...

Jaha, var det 8-delsfinal alltså?
Ja, ja.
Jag minns att Senegaleserna hade fest kvällen innan matchen och släppte gladeligen in media.
- Men det är ju match imorgon, sa svensk media.
- Exakt! Imorgon ja, sa Senegal.
Sverige sov sedan 20:00 med havregrynsgröt i magarna.
Senegal vann ju som bekant.
Jo, jag fick hem bilder, jag var nöjd som jag minns det. Måste kika på det nu idag.
/LarsD

Unknown sa...

Haha! Ja, den fotovästen är ett bestående minne jag har från fotbolls-VM. ...eller snarare lukten av den... :-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden