onsdag 30 mars 2011

Kvinnosyn


Foto: Shawn Hubbard

I USA är det inte konstigt med uttagningar som de amerikanske fotbollslagen gör till sina cheerleading-lag.
Kvinnosynen verkar inte ha ifrågasatts där.
Märkligt, jag vet att inför en ny säsong har lagen stora, stora uttagningar för att välja sina tjejer.
Det är en stor grej och det är massor med sökande tjejer. Jag ville göra ett jobb om spektaklet men jag gav upp med rädsla att på något sätt hamna i gubbsjukelådan. Men jag ville mer skildra det sjuka i det där.
Vem är det som väljer och vad är kriterierna?
Shawn vågade sig dit på en uttagning, du ser mer här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant fenomen! Tror snarare det är Sverige som gått för långt i sin jämlikhetskamp än att kvinnosynen inte ifrågasatts i U.S.A.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden