onsdag 23 mars 2011

Vem?



Idag har jag varit hemma med sjukt barn.
Suttit i väntrummet och väntat.
Det är spännande med den där TV,n som finns i alla väntrum. Där blir vi lätt bekanta med Gunilla som glatt berättar om sina problem med kissandet. Ja, men visste du att nästan 900000 svenskar har samma problem som Gunilla som på skärmen berättar om sin dag.
- Se! Nu får jag gå och kissa igen, säger hon.
Eller om Bosse som har problem med prostatan. Men Bosse fick hjälp och så får vi se lite mer än vad vi önskade.
Unga Petra då? Har lidit av ångest och berättar även här glatt om hur det uttryckte sig och att hon fick hjälp.
Vem gör dessa filmer och varför visar sjukvården dom i sina väntrum?
Jag har ont överallt och måste boka en "full service".
- Kolla allt! säger jag.

På jobbet då?
Jo, men det är någon som lyckats tappa ner ett 16GB kort i sitt kaffe får jag rapport om.
Thomas har till och med utlyst en tävling vem som gjort det och vinnaren, eller förloraren avslöjas på fredag på bönen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han eller hon som tappat kortet i kaffet, måste vara en trygg person i sig, som inte är rädd för att göra bort sig.Som vågar skämta om sin klantighet.Hur många andra hade vågat det?

Anonym sa...

Jag har varit med om att en "person" skulle visa upp sitt nya 16gb kort för mig men istället lyckats tappa det i min tekopp.
Tydligen var det mitt fel att jag satt där och drack te:(

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden