lördag 30 april 2011

HKSK Hammenhög



Att ha en stickning i byrålådan är syret skrev jag för ett tag sedan. Idag publicerar vi mitt senaste syrejobb som faktiskt var helt utan syre vissa stunder som du ser.
Det har varit en otroligt fin resa med ett gäng som jag verkligen gillar.
Många skratt och många kallsupar. Jag har varit i Simrishamn några lördagsmorgnar med dom på träning och det är 11 mil enkel resa till Simrishamn. Jag har sett solen gå upp över Ystad, det har varit en fin start på lördagen.
På vägen hem har jag luktat klor.
Bra människor allihop och jag har känt mig så välkommen. Det är en stor fördel tycker jag att känna sig välkommen.
Tack HKSK för det, ni är mina nya hjältar.

Hur gjorde jag då?
Det kom ett mail om att det startat ett nytt konstsimslag och då åkte jag dit och sa hej.
Sen har det blivit några gånger som sagt och efter ett tag kopplade jag in reportern Heidi Silvander som är en så otrolig klippa.
Henne gillar jag verkligen att jobba med. Lätt, duktig, prestigelös och nära till skrattet.
Det är också ett plus när man spenderar tid i en bil, på ett jobb eller kanske på en resa av annat slag.
Jag gillar Heidi.
Hon hoppade på det direkt och gjorde också texten så bra.
Såklart, det är ju hennes jobb.

Jag har under veckan klippt ihop ljud och bildspel och även en liten film.
Det har tagit på tok för mycket tid men nu känner jag mig redan varmare i kläderna när det gäller tekniken.
Annars kan tekniken göra mig vansinnig emellanåt.
Här kan du se mitt bildspel. Jag länkar till filmen under dagen.

Nu är det lördag, det är fint det med och jag undrar om HKSK ligger i simhallen i Simrishamn just nu.
Det brukar jag göra den här tiden på lördagarna.


5 kommentarer:

Anders sa...

Bildspelskungen är tillbaka. Jag vill bara ha mer.
A

Lars D sa...

Tack Anders, vänliga ord det.
/LarsD

Petter arvidson sa...

Såå bra, fantastiskt! Ska bli kul att se vad nästa stickning blir :)

jonas Gustavsson sa...

Otroligt roligt jobb, grattis!!!

Lars D sa...

Hej Petter och Jonas.
Tack så mycket, det har varit roligt att göra.
Nu är jag taggad på mer:-)

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden