måndag 25 juli 2011

En söndag i juli

15:45
Kör över bron mot Kastrup i Köpenhamn.

16:08
Går mot säkerhetskontrollen.
Plockar upp datorn, av med skärpet och jackan. Inget piper.

18:30
Landar i Manchester i England. Det är en lång passkontroll.
Imponeras av mamman framför mig med sin lilla bebis i maxi-cosi och med en app till iPhonen som spelar vaggvisor.

19:45
Kör i en hyrd Ford norrut. Solen skiner här och det är en ljuvlig kväll.
Vi hittar ingen bra radiokanal men jag har förberett resan och tagit med mig en sladd så jag kan plugga in iPhonen.
Dock har inte bilen gjort det, finns ingen sladdingång.

22:15
Anländer Glasgow, och min medtagna GPS hittar hotellet direkt.
Det är fint och checkar in snabbt, parkerar och går en sväng på stan.
Det är söndag kväll i Glasgow.
Här också alltså.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden