fredag 26 augusti 2011

Steve Jobs

Jag läser om Steve i vår tidning idag. Vilken man alltså.
Shit vad han fixat för oss inser jag.
Och allt detta för 1 dollar om året. Det står i faktarutan att Steve tog ut en lön på 1 dollar om året.
Han är nämligen inte intresserad av pengar. Men så är det nog om man har mycket pengar kanske.
Steve startade apple 1976 men var borta från företaget mellan 1985 och 1997.
Då passade han på att starta animationsföretaget Pixar.
Respekt alltså.
Jag sitter nu och knapprar på min appleprodukt, det ringer i min appleprodukt och jag lyssnar på appleprodukter.
Ja, du vet du är ju säkert där själv också.
Just i denna skrivande stunden så sitter en av mina döttrar och kollar på film.
Pixar såklart.

Men hans pengaintresse då?
Jo, det visar sig att Steve har aktier i apple för 2,1 miljarder dollar.
Han är också den största aktieägaren i Disney med ett värde på 4,4 miljader dollar.

Summa: 6,5 miljarder dollar.
Jag orkar inte ens räkna på det i svenska pengar men mer än 35 miljader är det.
MILJARDER alltså.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden