fredag 25 november 2011

Fredag, planering, Umeå och Tobbe&Jonas.


Foto: Hussein El-Alawi/Sydsvenskan

Det var en rätt hektiskt fredag det här.
Det var full fart hela dagen så jag hann aldrig blogga om den så att säga.
IDK redovisade så fint från fotomässan på bönen. Kom då ihåg att han också fixat så fin frukost till avdelningen på morgonen.
Det är då jag känner att jag har världens finaste arbetskamrater.
Tack extra mycket IDK för möjligheten som någon alltid säger.
Det är fint tycker jag.
Han visade bilder, berättade och hade gjort det så fint.
Amelie Herbertsson kom upp och mös hon också. Kul att träffa henne igen.
Vi röstade fram Husseins bild till veckans bild. Vi röstade också fram vem utanför bildredaktionen som ska få 2011 års guldkamera. Vi har gjort så nu under min chefsperiod att vi gett en annan medarbetare utanför bild som vi tycker gör något bra för bilden i tidningen.
Nu har vi beslutat oss för vem det blir.
Förra året, alltså 2010 fick vår nyhetschef Jonas Nyren den och det kan du läsa lite om här.
Året innan det, 2009 fick Jonas Gillberg den och han var då presentationsansvarig men är idag iPad-redaktör.
Läs om det här.
Det var ett litet gäng som var nominerade och nu har vi beslutat vem som får den. Vi har också röstat fram en bild som vi ramar in och ger bort. Jag avslöjar inte vilken det är. Jag vet egentligen inte varför men så får det bli.

Förra året ser jag att jag har många blogginlägg som heter "Superfredag" och även i år är en sådan planerad.
Vi ska runda av året men också mina 3 år som chef. Då går vi igenom dom mål vi satte upp förra året.
Har vi lyckats med dom?
Missade vi något?
Hur ligger landet liksom?
Förra året var alla väldigt nervösa att något allvarligt var på gång men så var det ju inte.
Bara feel good.
Så även i år alltså, jag har sagt till dom att inte gå bort fredagen den 16 december för då gör vi annat.
Då vill jag rå om hela gänget ordentligt.
Gruppkramas och säga God Jul och tack och hej för mig.
Här, här, här, här, här och här kan du läsa mer om förra årets superfredag.
Ja och här med för den delen.
Jag avslöjar inte för mycket men det som är sagt är att vi ses klockan 15:00 den där fredagen.
Jag jobbar på att göra dom glada och nöjda.

Idag dessutom kändes det lite extra när redaktionen går ut med en annons om att vi söker ny Bildchef.
Vi slås dessutom ihop med vår fina grafikredaktion så det blir en ny chef för Bild/Grafik.
Eller Grafik/Bild om du så vill, det där är mer intern politik.
Jag återgår till fältet.
Idag känner jag mig faktiskt extra peppad på det. Jag hade ett snabbt möte med sporten om några kommande grejer.
Det känns kul och lätt att jobba med dom. Jag fick igenom mina ideér.
Det blir roligt.

Nu däremot är det väl mer helg egentligen. På måndag är det ny arbetsvecka igen.
Men nu får både du och jag passa på att vila lite. Hos oss är det Johan och Emma som jobbar helg.
Nästa helg är det jag som flyger upp till Umeå för en helg med mina två andra musketörer Tobbe och Jonas.
Satan så fint det blir. Förra året läser du om här, här.
Men kanske allra finast här.

Ja, ja sluta tjata nu. Ha en skön helg du med.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden