torsdag 19 januari 2012

3 kungar....3 kungar

Jaha, nu har jag hunnit svara på sms och alla fina gratulationer för nomineringen till ÅB.
Låt mig säga att det är jävligt roligt.
Omtumlande.

Jag är så stolt att vi på Sydsvenskan lyckats få med 3 fotografer.
Det känns så himla fint ska jag säga dig.
Vår faktaruta ser så bra ut de senaste åren.
Vadstena. 3 stycken
Örebro. 4 stycken
Norrköping. 2 stycken
Malmö. 3 stycken

Extra roligt är alltid när vi lyckas få in en debutant i det fältet.
Så har det varit varje år faktiskt och så även i år.
Första året var det IDK och Johan Bävman som var med för första gången.
I Örebro var det Emma Larsson.
I Norrköping var det Hussein El- Alawi.
Nu i Malmö är det faktiskt Kalle Melander.
Visst han har fått så många fina priser. Kalle har blivit både Årets Fotograf och tagit Årets Bild.
Men han har inte varit nominerad så länge han varit anställd på Sydsvenskan.
Så roligt.
Hoppas dom firar ordentligt där hemma.

Många debutanter i nomineringslistan för övrigt.
Roligt.
Hoppas att gubbarna i Hässleholm fattar att dom har något på gång så att säga.

Jörgen Johansson då?
Flyger han nu? Nominerad idag och på scen med Bruce Springsteen här om dagen.
Honom hade jag gärna tagit ett glas med i denna stunden.

5 kvinnor.
Rekord va?

Lasse Ottosson svarade på min intervju förra året när han fick priser att han skulle vara pappaledig.
Mmmm, det kan också vara ett sätt.

Johan Persson på HD som jag la ut en bild på för bara någon dag sedan är nominerad.
För första gången vad jag vet.
Grattis på den.

Grattis också till alla nominerade.
Jag saknar några såklart men så är det alltid.
Jag är glad att min trio med Jonas och Tobbe är tillbaka.
Vi hade ett glapp förra året men annars är det nog 10-11 år på raken för oss.

Apropå raken. Åke Ericson är inte med i år.
Vad fan har hänt? Han är ju lika given som att tävlingen är.

14 kommentarer:

Niklas Larsson sa...

Stort Grattis Kompis!!! /Niklas L

Jörgen Johansson sa...

Ett glas ska vi ta. Väldigt snart!
Tills dess, skål och grattis!

Ingvar Andersson sa...

GRATTIS!
så långt...
Ingvar

Mattias Johansson sa...

Stooora Grattiset Lars!!

Lars D sa...

Tack allihop, så roligt.
/LarsD

Anonym sa...

Grattiskramar
Leffe

Karin Eriksson sa...

Grattis Lars!

Claes Thureson sa...

Grattis grattis!

Lars Dafgård sa...

Congrats buddie!!!

Sheena Lindberg sa...

Jättegrattis Lars! Ska kika om jag kan få ledigt från praktiken den dagen då Årets Bild äger rum i malmö, hoppas då på att få se dig ta emot ett pris i nån av kategorierna!

Jonas Gustavsson sa...

Grattis Lasse!!!

Joel Marklund sa...

Grattis Lars! Ses i Malmö.

Anders Nordlén sa...

Kul! Grattis grattis =)

Lars D sa...

Åhh tack så mycket. Det ska bli kul i Malmö.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden