måndag 30 januari 2012

Nominerad: Jonas Ekströmer


Foto: Marc Femenia

Jonas Ekströmer är också nominerad till Årets bild.
Jonas är alltid glad, jag har aldrig sett honom arg faktiskt.

Grattis till nomineringen!
Tack och grattis till din.
Tack.Vad tror du själv det är för bild eller för bilder?
Jag tror att det är en bild från friidrotts-VM i Sydkorea.
Vad går du riktigt igång på, på jobbet?
Jag funkar bäst när det finns ett spänningsmoment och tempo i jobben.
Hur många bilder skickade du in till tävlingen?
Jag skickade in sex bilder.
Tycker du det är viktigt med tävlingar?
Tävlingar är inte så viktigt för mig men självklart så är man hedrad när man blir nominerad.
Hur reagerade Scanpix när nomineringslistan kom?
Alla mina trevliga kollegor på Scanpix grattade och jag fick till om med blommor!
Kan du avslöja om du har några grejer på gång under 2012?
OS i London är inbokat vilket ska bli fantasiskt.
Vilken öga fotograferar du med?
Vänster.
Vad reser du aldrig utan?
Min bärbara dator & en Nikon D3
Vad är det första du gör på ett hotellrum?
Kollar att wifi fungerar...
Tack så mycket för hjälpen och lycka till i Malmö, vi ses där om inte förr.

Till sist några enkla och snabba.
Senaste mat du åt?
Flygande Jacob
Senaste flygsträcka du flög?
Arlanda-London
Senaste land du var i?
England
Senaste magasin du läste?
Filter
Senaste film du såg?
True Grit
Senaste musik som verkligen inspirerade?
Inspiral Carpets
Senaste galleri du gick till?
Konstmuseet Ateneum, Helsingfors
Senaste jobb du gjorde?
Ungerns försvarsminister skriver nytt kontrakt om JAS Gripen i ytterligare 15 år.
Senaste hemsidan du kollade?
Kollade in vädret i Almaty i Kazakhstan på Klart.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden