fredag 20 januari 2012

Nominerad: Mats Holmertz



En av dom nominerade fotograferna till Årets Bild är Mats Holmertz från Barometern i Kalmar.
Han är liksom många andra debutant i ÅB.
Han är också den som svarar allra först på mina frågor osm jag skickat till alla nominerade fotografer.
Det kommer alltså komma löpande här på bloggen, så följ med.

Grattis till nomineringen!
Tackar.
Vad tror du själv det är för bild eller för bilder?
Jag hoppas det är ett sportreportage men förmodligen är det ett rådjur på ett pissoartak mitt inne i stan....


Foto: Mats Holmertz/Barometern

Har du varit med på pallen förut i Årets Bild?
Nej men skickar man in bilder kanske vart 5-6:e år får man skylla sig själv.
Hur länge har du jobbat som fotograf?
1988
Vad går du riktigt igång på, på jobbet?
När det plötsligt regnar tomma sidor över en. Gärna ett par uppslag kombinerat med bildmässigt uppdrag.
Hur många bilder skickade du in till tävlingen?
Fyra enskilda och sju i ett sportreportage
Tycker du det är viktigt med tävlingar?
Ett kul moment som kan ge självförtroendet en kick.Tycke och smak är ju dock så olika.Därför kanske inte rättvisan alltid segrar.
Kan du avslöja om du har några grejer på gång under 2012?
Jag hoppas att det bär iväg på EM i fotboll.
Vilken öga fotograferar du med?
Vänster
Drömreportage?
Minnesota och de svenska ättlingar som bor och verkar där.
Hur många minneskort har du?
Alldeles för många,kanske fyra? Byxfickorna hänger inte lika mycket längre! Förr kunde man ha 13 rullar film på sig..
Tack så mycket för hjälpen och lycka till i Malmö, vi ses där om inte förr.


Foto: Mats Holmertz/Barometern

Till sist några enkla och snabba.
Senaste mat du åt?
Kålpudding
Senaste flygsträcka du flög?
Kastrup-Barcelona
Senaste land du var i?
Spanien
Senaste magasin du läste?
Tidningen Traktorvärlden.Nej jag skojar inte.
Senaste film du såg?
Hamilton
Senaste musik som verkligen inspirerade?
Def Leppard
Senaste galleri du gick till?
Vida
Senaste jobb du gjorde?
Hur det är att leva med ett gravt handikappat barn
Senaste hemsidan du kollade?
www.svenskfotboll.se

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden