lördag 28 januari 2012

Nominerad: Rebecka Uhlin


Foto: Evelina Carborn

Rebecka Uhlin är också nominerad och en av dom studenter som är nominerade från Nordens fotoskola.
Rebecka bloggar här om du vill kolla in.

Grattis till nomineringen!
Tack! Grattis till dig!
Tack.Vad tror du själv det är för bild eller för bilder?
Jag skickade in ett reportage som handlar om ett äktenskap. Det vore kul om det är hela det, men jag gissar att de plockat ut någon singelbild.


Foto: Rebecka Uhlin

Du gör debut i ÅB, hur känns det?
Väldigt fint, hedrande!
Ni på skolorna har alltid någon med nu för tiden, hur kommer det sig tror du?
Jag vet inte riktigt…men det handlar väl dels om ambitioner, att vi stöttar och peppar varandra väldig mycket till att skicka in bilder.
Vad går du riktigt igång på, på jobbet?
I februari går jag ut på min första praktikperiod genom skolan så någon yrkesrelaterad erfarenhet har jag egentligen inte inom foto.
Hur många bilder skickade du in till tävlingen?
Elva.
Tycker du det är viktigt med tävlingar?
Jag tänker att själva tävlingsmomentet kanske inte är huvudsaken egentligen, det är ju subjektivt vad som är vinnande. Men uppmärksamheten som blir kring bildjournalistiken är ju bra i sig. Det är en ändå en kick att bli nominerad och som ung och oetablerad en fin chans att få visa sina bilder.
Kan du avslöja om du har några grejer på gång under 2012?
Praktik och egna projekt!
Vilken öga fotograferar du med?
Höger.
Drömreportage?
Hm..jag jobbar med ett projekt just nu som är lite av en dröm för att det är så pass personligt och utvecklande på det sättet.
Hur många minneskort har du?
Fyra.
Tack så mycket för hjälpen och lycka till i Malmö, vi ses där om inte förr.
Tack, detsamma!


Foto: Rebecka Uhlin

Till sist några snabba.

Senaste mat du åt?
Flygande jakob
Senaste flygsträcka du flög?
London-Stockholm
Senaste land du var i?
England
Senaste magasin du läste?
Bakom Rubrikerna
Senaste film du såg?
Pangpangbröder
Senaste musik som verkligen inspirerade?
Håkan Hellström
Senaste galleri du gick till?
Galleri kontrast där min klass precis haft vernissage för examensutställning!
Senaste jobb du gjorde?
Examensprojekt
Senaste hemsidan du kollade?
Martin Bogren



Foto: Rebecka Uhlin

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden