fredag 17 februari 2012

Cheferiet



Det här cheferiet kan jag nog egentligen skriva hur mycket som helst om.
Tar upp mycket av mina tankar fortfarande.
Ni får stoppa mig om det blir för mycket liksom.

I slutet av året så har jag haft ett avslut med mina kollegor nere i filmsalen.
Det är en väldigt rolig del av cheferiet tycker jag och nu sista gången förberedda jag mig i månader faktiskt.
Nu såhär i efterhand låter det ju kanske galet men så var det.
Där är det glögg och pepparkakor och allt det där som hör julen till.
Vi går igenom målsättningar och har satt upp nya för det kommande året.
Jag har också satt ihop en lättsam "quiz" som i år bestod av inte mindre än 29 frågor.
Nu har jag klippt ner den lite slarvigt kanske men du ser den här ovan. Musiken och allt blir lite hoppigt men strunt i det nu.
Det var snyggare och bättre presenterat i filmsalen, jag lovar.
Du får bara se 12 av frågorna.
Den som först mailar mig 12 rätta svar ska få ett exemplar av den bok "Ögonblick" som vi gjorde.

Hos oss var det Peter Frennsson som vann den sista quizen vi hade innan julen alltså. Kalle Melander kom två och så blev det utslagning mellan Linda Axelsson och Johan Bävamn som sen Linda vann med utslagsfrågor.

Vi gick igenom ett styrdokument som vi skrivit för varje år.
Att höja lägstanivån har vi haft med som en punkt varje år och den är rätt svår att mäta.
Det är ju mest en känsla egentligen.
Lite som att må bra har jag satt ihop en liten film med lite sidor vi gjort under året och såhär ser det ut för 2011.
Visst, det går fort men det är mycket som ska in också.
Javisst, valet av musik är valt med omsorg.
Det är ju inte alltid man får som man vill.



Jag lyckades faktisk också hitta förra året som jag satt ihop också så om du vill så ser du även 2010 här under.



Jag tycker själv jag fick till det rätt bra på slutet känner jag nu såhär 2 månader senare.
När alla fått sina små julklappar och vi gått igenom quizen och delat ut priser, gått genom målsättningar och styrdokument var det ju också tid för mig att tacka för mig och mina 3 år som chef.
Nu när jag sitter och tänker tillbaka så inser jag vad roligt jag haft.
Så mycket kul vi haft tillsammans ändå. Så mycket bra som gjorts.
Vi har blivit som en liten fin familj på något sätt. Det är jag glad för.
Vad hade kunnat vara en bättre låt en denna att runda av det hela med?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vännen, det var tre fantastiska år.Du gav mycket glädje och inspiration.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden