måndag 6 februari 2012

Monster Children



Jag har ju lovat att skriva om Monster Children.

När jag var i Sydney nu så hittade jag ett magazin som såg ut som en fototidning.
Typ.
Jag köpte den direkt.
När jag kom hem till lägenheten så bläddrade jag igenom den och insåg att detta var bra.
Snygg layout och mycket bra korta intervjuer med fotografer. Jag insåg nog också att den var inriktad på foto, surfing och skateboard. Men också en del om gatukonst och illustrationer.
Jag mailade redaktionen och sen åkte jag dit och hälsade på.

Jag trivs verkligen på Sydsvenskan.
Det är bara så nyttigt att komma ut och se något annat ibland. Jag kan ibland bli avundsjuk på redaktionsmiljöerna.
Frilanskontoren.
Vad är det dom gör för att få till den där som jag tror är kreativa miljön?
Kanske inte bilden här ger miljön rättvisa direkt.
Men magkänslan är ändå sådär, shit, vad härligt det känns.
Jag föreläste både i Bergen och Stavanger förra året tror jag det var.
Här snackar vi också redaktioner.

Jag plockade med mig 9 nummer av magazinet som står här på mitt bord.
Jag gillar att läsa böcker eller tidningar med gula kom-ihåg lappar.
Saker jag måste läsa igen eller som jag måste kolla upp på nätet.
Dessa nio nummer är fulla med gula lappar.
Det är underbart.

På frågan varför varje nummer har två stycken olika omslag fick jag svaret:
- Varför inte?
Jag gillar det attityden.

Monster Children som magazinet heter ges ut i Australien och USA med kontor i Sydney och LA.
Varje nummer säljs i 80000 exemplar fick jag veta.

Du hittar dom på nätet också såklart.
Här.
Sådana här upplevelser blir jag verkligen glad av.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi there mates, its impressive article regarding teachingand fully defined, keep it up all the time.
My page - Visit our site to find a Tucson Orthodontist near you

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden