tisdag 20 mars 2012

Framtiden?


Foto: Martin von Krogh?

I mitt förra inlägg skrev jag om PGB och jag hade svårt att hitta vinnarbilderna.
Anders Andersson i Halmstad hjälper mig med hur jag gör och jag antar att det är reportaget ovan som Martin von Krogh fått pris för. Men jag kan inte läsa hans namn eller läsa något om reportaget. Jag får bara en väldigt dålig smak i magen av det.
Usch, starkt och mycket känns inte rätt. Inte med bilderna alltså, utan berättelsen.

Men hur svårt kan det vara för dessa fototävlingar, ÅB och PGB att direkt lägga ut namn och alla prisade bilder?
Är inte det själva poängen?
Att inte boken finns för oss som var på ÅB galan är ju bara för tokigt.
Nej, det måste till någon slags förändring här känns det som.

Jag kommer då tillbaka till Martin von Krogh. Han har vunnit picture story i PGB och för någon månad sedan gick han ut på PFK,s hemsida om en framtidsgrupp för att tänka framtid inom såväl PFK som Årets Bild.
Företagsmässigt äger dessutom PFK ÅB.
Jag var i Japan vid första telefonmötet så min tid var liksom fel men jag kan ju inte låta bli att bli ledsen att höra att det var bara 3-4 stycken som slöt upp från hela Sverige.
Konstigt med så mycket åsikter om spektaklet.
Jag är väldigt glad att Martin vill dra i dom här trådarna och hoppas att det kommer ut något väldigt bra från det hela.

Måste nog säga att jag inte känner Martin jättenära men jag har träffat honom mer och mer den sista tiden.
Jag tror jag skrivit förut att jag alltid är imponerad av människor som vill vara med och förändra och jobba för andra och lägger massor med tid på det. Det är full respekt från min sida.
Martin är en sådan människa.
Väldigt trevlig, väldigt driven, väldigt duktig.
Ja, du ser ju, nu tar han hem ett första pris i den här tävlingen, det är han väl värd.

Det var också Martin som fick igång mig att blogga. Så gillar du min blogg så har du Martin att tacka för det.
Lite så.

När jag kikar på alla bilderna så måste det väl vara Niclas hammarström som också får pris för en av sina bilder från Norge.

Grattis till er båda! Roligt.

1 kommentar:

Mattias Johansson sa...

:) Allt väl?
Martins initiativ till en framtidsgrupp för ÅB är kanonbra! Dock var det nog för kort varsel för många av oss. Som frilansare och företagare är man ofta fullbokad i veckor framöver, särskilt nu på vårkanten. Men det är ett initiativ vi absolut skall värna om! Det finns mycket att ta tag i vad gäller ÅB.
Jag är på!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden