måndag 16 april 2012

Inköps/Inspirations lägret 12



När jag var i New York så passade jag på att gå på VII,s egna utställningslokaler.
Ta tunnelbanan (F) till York street och gå mot vattnet så ser du det på vänster sida.
Toppen, tack för tipset Linda Forsell.

Jag var såklart också på ICP och där var det när jag var där en utställning av Weegee och det var det för några år sedan också men nu handlade det mer om om myten om honom som person. Lite roligt men bilderna...nej jag vet inte.
"Muder is my business" var hans idé åtminstone.

MoMa är ett självklart ställe att passera såklart och där spelade Kraftverk några kvällar, lite som ett konstverk i sig själv på något sätt.
Cindy Sherman ställde ut på översta planet.
Jag vet inte vad jag ska säga om henne. Det är ju något speciellt ändå.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden