måndag 16 april 2012

Inköps/Inspirations lägret 14



När jag var i NY så hade jag med mig min X-pan som det alltså är film i.
Därför lite bloggtorka ett tag där. Mobilen och x-panen.
Det här med film är ju kostsamt och något jobbigt med för den delen.
Jag hittade ett labb som hjälpte mig framkalla dock men det kostar ju. Varje knäpp kostar och det där har jag kommit bort ifrån.
Bättre blev det ju verkligen inte heller.

En annan sak är när jag nu suttit och scannat så inser jag hur mycket damm det kan fastnat på ett negativ.
Ja, ja det var ett test åtminstone.

Bilden ovan är från Soho och bilden här nere från Coney Island.
Efter så många besök i NY har jag faktiskt aldrig varit på Coney Island men sett väldigt mycket bilder därifrån.
Så jag stack ut men tivolit var stängt så det var ganska lugnt.
Solen sken minns jag dock.

2 kommentarer:

Anders A sa...

Ja gissa varför jag sålde min xpan för ett år sen....
Fast man får inte lika många beundrande blickar från äldre herrar med en eos 5d runt halsen :-)

Lars D sa...

Du har nog rätt men x-panen är snyggare:-)
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden