tisdag 17 april 2012

Japan



Som du kanske vet var ju jag på ett arbetsläger i Japan under min ledighet.
Sitter nu och kopierar ifatt lite mellan allt annat.
Jag kan inte låta bli att beundras av färdsätt har jag märkt när jag är ute och reser. Folk som tar sig till och från jobbet.
Som lämnar barn med tunnelbanan. På något sätt är det som att folk inte kommer undan för min kamera där.
Under rusningen i Tokyos tunnelbana så är det rätt mycket folk som ska fram.
Det sägs att Tokyo är världens största tunnelbanesystem och här färdas mer än 6 miljoner människor.
Varje dag.
På mornarna ställde jag mig på perrongen med lurar i och såg tåg efter tåg passera och så gjorde jag morgon efter morgon. Innan frukost.
Jazz i lurarna, det tyckte jag passade fint.
Dom flesta tågen har två stora klistermärken på sina dörrar men sådär var nionde tåg var utan och då blev det bäst tycker jag.
Vad tycker du? Ja, nu bjuder jag ju bara på dom utan klistermärke men ändå.










Jag hyrde ju också en bil i Sendai som du kanske sett om du hänger med här.
Jag körde norrut till Ishinomaki och tog bilder från bilen lite som en resa genom tsunamiland.
Jag lägger in dom bilderna också här i det här inlägget. Till det har jag hunnit göra ett bildspel du med lätthet ser här.
Nu har jag lite plock kvar från Japan och ett reportage till från mitt familjeläger i Australien.
Det ska göras och två bildspel till.
Jobba! Jobba! Jobba!











10 kommentarer:

Jörgen Johansson sa...

Väldigt fantastiskt. Mycket glad för tunnelbanebilderna. Underbar ton och känsla. Bästa på länge...

Anonym sa...

Å vad bra från tunnelbanan!//jenny

Pontus Höök sa...

Tunnelbanan, så enkelt så begåvat!

Anonym sa...

Så himla snyggt. Båda jobben gillar jag skarpt.

Lars D sa...

Åhh tack snälla, vad gulligt av er att kommentera.
/LarsD

Anonym sa...

Det där har ingen chans i ÅB.
Alldeles för bra.

Åsa Sjöström sa...

Tunnelbanan genialisk!
Kul att du är tillbaka snart!
Kram

Lars D sa...

Tack, tack.
Idag är jag tillbaka Åsa. Kul att ses.
Kramen,
/LarsD

Johan Marklund sa...

Herregud vad fantastiskt bra. Båda jobben. Jag gillar det skakiga i tsunamibilderna.

Tack för en inspirerande start på dagen.
// Johan

Lars D sa...

Tack Johan, vad roligt att du gillade Tsunamin.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden