söndag 28 oktober 2012

Rösten borta? Check!

Mannen på bilden heter Dan Jönsson.
Han är konstkritiker och författare. Jag träffade honom för någon vecka sen och idag är det i tidningen.

Det är söndag.
Min förkylning jag dragits med ett tag nu har från i fredags vandrat från bihålorna och halsen ner lite längre i lungorna.
Jag vaknar tidigt tack vare, eller som du kanske skulle ha sagt, på grund av, det.
Sen visar det sig att det är ännu en timme tidigare.
Det trycker i bröstkorgen.
Rösten la av redan i fredags natt tillsammans med fina kollegor på en pub i stan.
Te.
Mycket te är det.

Trycket på bröstet är det svårare med. Mannen som sitter på det får gärna stiga åt sidan och gå vidare.
Lite så.

Skåne bjuder på norrländsk kyla där ute.
Det är frost på bilen. Mina kameror ligger i bagaget.
Dumt inser jag nu. Får ta in dom tror jag.
Kaminen inne värmer fint.

Tänkte ta mig en sväng över bron till Fotomässan idag. Känns konstigt annars.
Så nära liksom.

I fredags var jag och hämtade mina utställningsbilder.
Svåra att hantera.

Veckan bjuder på mycket skoj annars.
Jobb och så en resa till nordligare breddgrader.
Det blir fint det.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden