onsdag 10 oktober 2012

Var är vargen?


Den här dagen får jag nog se som lite av droppen ändå.
Jag kommer till jobbet 13, ganska stressad.
Jag har mycket på min lista utöver det vanliga jobbet så att säga.
Förberedelser och sånt.
Men jag hinner tyvärr inte någonting av det på listan.
Shit, det blir en lång natt är jag rädd.
Såhär då.

13:40 Kör ut för att träffa en TV-kändis
14:00 Träffar honom och tar några riktigt snabba bilder
14:45 Lämnar in mina utställningsbilder till kopiering
15:00 På redaktionen igen och kopierar
15:30 Utryckning mot Sturup
En varg har tagit ett tjugotal får.
Var är vargen frågar vi oss.
16:00 Hittar fåren och några män
17:00 Drar tillbaka till redaktionen
17:30 Tillbaka och kopierar
18:40 Lämnar bilder och en snabb film jag klippt ihop
18:42 Kissar
18:44 Åker mot Lund
19:00 Handboll
20:15 Lämnar handbollen
20:29 Tillbaka på redaktionen
20:30 Filmen inte utlagd på nätet
Grrrrrr
21:00 Lämnat handbollsbilder
21:10 Fixar en ny, mindre filmversion
21:20 Hjälper Richard Åkesson med ett bildspel
21:40 Hjälper Anna Ekros med ett bildspel
22:00 Packar ihop
22:15 Kör hem
22:40 Äter middag
22:50 Sitter och bloggar

Här nere ser du alltså den lilla simpla filmen jag slängde ihop i alla hast.
Så är det ibland.
Snabbt och enkelt. Ingen eftertanke.
Ingen tanke före heller för den delen.
Nu ska jag förbereda en föreläsning jag ska ha i filmsalen imorgon och packa inför min Madridresa.
Jobbet 09:00 imorgon igen.
Uppdrag 10:00
Föreläsning 12:00
Avfärd 15:00
Take-off 16:55
Sådär rullar det på.
Livet.

3 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Såg stabilt ut.. fick du hem stativet? haha!

//D.

P-O Stoltz sa...

Ser ju bra ut så. Kan inget om tekniken när man filmar men har skaffat en kamera så att jag kan börja. Så här kommer en teknikfråga: Vad har du för mikrofon på det här klippet? Det lät väldigt bra tycker jag.

Lars D sa...

Hej Daniel
Jag är på väg ut så det får inte åka med:-)
Tack, väldigt snabbt gjort om man säger så.

Hej P-O
Tack. Jag har en Røde-mick men vid detta tillfället låg den i bilen så det är bara rakt på med kameran. Inga konstigheter.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden