onsdag 7 november 2012

Onsdagen

Som du redan vet är det onsdag. Vi har lanserat en "ny" tidning idag och du kan se och läsa mer om det här nere. Jag har flängt runt på olika jobb idag. Lite stressigt måste jag nog säga ändå.

Jag får ett mail av en utbildare från Fojo som brukar visa mina bildspel för sina elever.
Det gör mig lite glad ändå.
Jag har som han skriver "fans" i Vietnam, Burma, Sri Lanka, Vitryssland, Västbanken, Ryssland och Iran just nu...
Jo, jag tackar ja.
Han brukar bland annat visa det här som bilden ovan kommer ifrån.

Jag har också tankat ner några podcastar i min nya telefon som Daniel Ekbladh tipsade mig om.
Du hittar dom här.
Dom gör mig lite glad dom med.
Jag lyssnar på "Mr Remote" Bill Frakes.



Du kan med lätthet se fler filmer av och med honom här.

Jag har lämnat den där texten jag lovat.
Det gör mig riktigt glad.
Du kan få läsa den här på bloggen sen, när den är publicerad.

Bukowskis ska snart ha auktion på lite fotografi. Ska bli spännande att följa.
Jag går in på deras hemsida och ser att dom har haft en auktion med Sven Nykvist grejer.
Den här grejen gick för 32000 kr. Denna var ju riktig fin. 18000 kr.
Kan inte låta bli att tänka på Lars von Triers sågning av Sven i den där Bergman-serien som gick på TV,n.
Här hittar du det som ska säljas i fotografiväg. Karin och Lars Halls samling är det.
Men här kan du också buda på mer fotografi.
På något sätt gör det mig också glad. Vilka priser det är vissa bilder, kolla runt så ser du.

Ikväll så vet vi vem som får Scanpix stora fotopris.
Spännande.

Här är min senaste "film". Ska sätta mig och börja klippa en ny grej snart. Det är kul men väldigt svårt. Tid tar det också.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden