torsdag 29 november 2012

Sune


Det är torsdag idag. Vi går med stormsteg in i novembers sista dag.
Månaden som kan vara den tråkigaste.
Grå.
Kall.
Ja, lite så.

Imorgon är det dock fredag och vi har som vanligt fredagsbön.
IDK håller i den denna fredagen. Du ska få se vilka bilder som är nominerade när jag ser dom.

Åkte hissen ner med Åsa Sjöström idag och hon är på väg med Johan Bävman till Trondheim.
Fotofestival och självaste Moment fyller visst 10 år också.
Lite avundsjuk.

På jobbet har det gått med ett rasande tempo i veckan. Har knappt hunnit blogga.
Det är också ett tecken för den här årstiden. Fullt upp.

På onsdag har vi förresten årets sista träff med PFK södra.
Martin von Krogh kommer och visar bilder. Vi dricker glögg som sig bör och har det fint på Linus Hööks båt Tintin nere i hamnen.
Blir kanon.
Såklart.

Bilden är från Tough Mudder som jag var på i våras.
I fotografkretsar börjar det snart bli dags att knyta ihop säcken för 2012.
Ja, så är det förresten för alla, inte bara fotografer kanske.
Måste komma på lite nytt att bita i, att se fram emot och få gjort.
Jag är lite sugen på att filma mer.

Sune har namnsdag idag.

Jag tankar in många podcastar.

Jag läser Post Sciptum. Inte bara kollar bilder alltså. Jag läser.
Fint.
Det är faktiskt en bra årstid för fotoböcker.

Jag fick träffa yrkesklättrare idag.
Det finns så många yrken.
Jag tänkte på Linus och Anna.
Det gör jag ofta.

Min kollega Emma Larsson är i Kalmar och lär sig skriva.
Hon låter glad när jag ringer och frågar hur det är.
Bra.

Jag glömde mina minneskort idag. Åkte till Lund och kom på att, aj då, dom ligger kvar på bordet.
I Malmö.
Dumt men skönt med extra i bilen.
Ha alltid extra i bilen.
Av allt.
Tips.

Fattar inte det här med ROT-avdraget.
Varför ska staten gå in och pröjsa den rörmokaren jag hade behov av förra veckan?
Skapar det mer jobb och mindre svarta pengar kanske?

Mmm, ska vi säga så kanske?
Vi hörs imorgon.
Fredag.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lars!
Vilka podcatsar lyssnar du på?
Skall inte pressa dig, men det hade varit roligt att höra en podcast av dig:-)

mvh Rickard Sellman

Lars D sa...

Hej Rickard

Allt möjligt men just nu är det mycket The Candid frame.

Tanken har slagit mig, klart man ska ha en podcast.
Vi får se när det kommer.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden