lördag 10 november 2012

The day of Mårten/Martin


Det är på motorvägen mellan Lund och Malmö jag tappar humöret. Min iPod som ligger undangömd i handsfacket och växlar mellan 9000 låtar sådär, har plötsligt hittat en liten bit country.
Vem i hela världen har fått in den på min iPod?
Country är inte min grej. Verkligen inte.
Jag tappar humöret och det stör mig också något att jag inser det så sent.
Låten hinner säkert gå i sådär 20-25 sekunder.
I onödan.
Jag lackar till, ensam i bilen.
Sen är det glömt.
Nu bubblar det upp igen.

Jag har jobbat idag. Det rullade på fint det hela och jag rundade av dagen med lite handboll.
43 åskådare på ena läktaren. Ja, du ser ett knäpp här uppe.

Men hur blir det med mediabranschen då. Var jag än går tycker jag mig få frågan.
Ny design på tidningen gjorde det inte lätt att gå in på skolgården heller.
Min iPod, ja du vet den där i handsfacket spelade upp denna på vägen hem och så kanske det är.



Mårten och Martin har namnsdag idag.
I Skåne äter vi gås så det rinner fett längst kinderna.
Jag lärde mig igår om vilket vin man ska dricka till gåsen.

Ja, det var nog den lördagen det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är jag som är skyldig till countryn. Så bra! Man får ta det goda med det onda. Så tänker i alla fall jag när Zappa kickar igång. /Frugan

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden