tisdag 29 januari 2013

Nynominerad (Kicki Nilsson)

Kicki Nilsson är också nominerad till Årets Bild.

Du är nominerad till Årets Bild för första gången.
Grattis!
Tack!
Hur tog du beskedet?
Fick det på sms från kollegan och vännen Veronica Ljung-Nielsen och svarade korkat nog: I vad? 
Det var ett väldigt trevligt avbrott i rensandet av ett icke fungerande avlopp...
Vad tror du själv att du kommer få pris för?
Är rädd för att det blir ett humorpris men skulle önska att det är för ett "Svenskt-bildreportage" som handlar om asylsökande Anna 8 år. Hon är född i Sverige och bor tillsammans i Fellingsbro med Pappa, två småsyskon och en apatisk mamma. Kan fortfarande inte förstå hur man kan låta människor leva så länge i ovisshet i vårt fina och "omtänksamma" land. Tror dock att konkurrensen i denna kategori är väl tuff.
Är det gjort på ”vanlig” arbetstid?
Både och... Man får kanske vända o vrida lite på timmarna och sig själv men tycker nog ändå att jag fick hyfsat med "vanlig" arbetstid för att genomföra det. 
Hur firade din omgivning/tidning/byrå dig?
Eftersom jag nyligen sagt upp mig från NA för att tillsammans med kollegorna Pavel Koubek (som faktiskt också är nominerad) och Per Knutsson starta upp Örebros första "fotografbyrå" så blev firandet lite hipp som happ. Fick order om att komma in för en intervju och bildtagning. Väl på plats hade TF bildchef Håkan Risberg köpt semlor till oss men jag hann faktiskt inte sätta i mig nån. (hade liksom ett läckande avlopp där hemma att ta hand om) och ett Body Challenge pass på gymmet som man inte får missa:-)
Sen har jag fått en massa härliga grattis hälsningar på sms, mail och fejjan förstås.
Kommer du till Trollhättan i Mars?
Absolut! Missar sällan chansen att få gå på fest och NA brukar ställa upp med ett starkt lag! Nu är vi dessutom två nominerade som det får väl bli dubbelt så kalajsigt:-) 
Och nu en fråga till dig: Får vi se Lars Dareberg i kilt i år?
Haha, nej det får ni inte detta året. 
Men tack för hjälpen se ses vi i Trollhättan ändå :-)



Foto: Kicki Nilsson

Foto: Kicki Nilsson

Foto: Kicki Nilsson

Foto: Kicki Nilsson

Foto: Kicki Nilsson

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden