torsdag 14 februari 2013

14 feb...

























I måndags gjorde jag ett reportage om 2 barn kan man säga.
Du ser det i tidningen på söndag och även här på bloggen såklart.
Här är deras mamma, Malin.

Jobbar kväll.
Jag är så himla glad att "min" praktikant Laura Mendelin har börjat och jag jobbar kväll med henne.
Det är ju för mig åtminstone ett stort knippe inspiration.
Tack Laura.
Ta dig en titt på hennes hemsida här.
Jag har skrivit och tipsat om det tidigare men hon har också tillsammans med en gammal praktikant, Amelie Herbertsson startat en fotogrupp eller vad vi ska kalla den som dom kallar Mabel.
Kul och inspirerande som sagt.

Jag gillar tidningen "Modern Psykologi". Det är ingen bildtidning direkt men mycket bra läsning.
Ibland är det ju fint att läsa också.

Martin von Krogh har jag velat höra en föreläsning med länge. Nu har vi lyckats få ner honom till PFK södra ikväll.
Första "korvkvällen" jag lyckas jobba kväll på.
Fan!
Får man skriva så i bloggen?
Jag är säker på att dom som kommer får en fin kväll.

Snart är det sportlov, då blir det massor med sport.

Jag måste byta ut min musik i min iPhone. Den är ju så seg nu.
Byta idag.

Igår träffade jag Tage, 84 år i Köpenhamn.
Fin gubbe.
Han körde bil och hade precis varit på en kryssning i Caribien.

Scanpix läggs ner, här kan du läsa lite mer.

Mer bio. Tack.

Vet du hur gott häst är förresten?
Gjorde jobb om även det här om dagen. Kommer snart i tidningen.
Kocken som jag träffat tidigare är ju också en sån inspiration.
Han "satsar" på häst på menyn.
- Väldigt populärt, säger han.
Jag tror jag återkommer i frågan.

Har fått, eller mer betalat för ett nytt glas på iPaden.
Skönt, en smula glädje i det.

Jag är inbjuden till Danska Årets Bild. Prisutdelning och kalas.
Det ska bli riktigt roligt.

Igår träffade jag Adam HaglundApelöga.
Shit! Jag är riktigt imponerad av hans planer och det han redan nu lyckats dragit igång.
Att lokalerna är klockrena gör inte saken sämre.
Jag skulle gärna jobba på ett kontor som har en egen liten biograf.
Lovar dig, du kommer höra mycket mer om Adam och hans projekt i framtiden.
Men jag väntar lite med det.

Ibland vaknar jag med en sån saknad av någon eller några.
I morse vaknade jag med en saknad av Anders Hansson.
Jag får bjuda hem honom på middag snart, han brukar nappa på sånt.
Hans tankar kring bilder, branschen och bildjournalistik skulle jag vilja tanka lite av just nu.
I lugn och ro och inte på en skränig pub... men bättre det än inget.

Jag har fått ett fint brev, ett riktigt alltså av min fina pappa.
Måste såklart svara på det snart.

Jag hatar verkligen melodifestivalen.
Eller hatar är kanske lite starkt, men så onödigt på något sätt.
Dåligt dessutom.

Jag beundrar Kristoffer Triumfs sätt att angripa människor och hans intervjuteknik är så lugn och fin i hans podcast Värvet.
Tanka hem du också och sätt dig i lugn och ro och häng med i samtalet.

Pluras kök är en sådan fin idé och håller fortfarande.
Nu i Spanien.
Även om maten ibland kanske blir lite väl märklig för mina smaklökar.
Men känslan av värme, skratt och kärlek vinner över allt det där.
Dessutom i dessa TV-tider där det saknas nästan helt.

Ser och lyssnar på en gammal Pink Floyd konsert i DVD,n med riktigt ljud när jag städar lite.
Satan så bra, håller verkligen fortfarande.

Bläddrar i boken jag fick av mina kollegor när jag slutade som chef.
Mycket fin kärlek där.
Tack.

Ska försöka ringa Linus Meyer idag.
Fin kille.

Köpte några vykort på Fotografiska sist jag var där.
Tror jag ska posta några sådana.
Vem vill inte ha ett vykort liksom?

Jag har hämtat mina OS-bilder som nu ska vidare mot Trollhättan och Årets Bild.
När jag bar dom i lådan lyckades handtaget släppa.
Fem nya ramar.
Fan igen!
Förlåt.
Hinner nog laga och fixa det ikväll innan Joachim Nywall faktiskt kommer ner och hämtar dom.
Fin kille.

Imorgon klockan 11:00 släpps world press photo.
Tänk om vi har någon svensk med, det hade varit fint.
Gärna någon oväntad.

Nej men ärligt talat.
Jag har väl annat att göra än att sitta och blogga.

Vi hörs.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden