lördag 23 februari 2013

Jönköping 2013-02-23

Den här bilden är tagen i Jönköping för bara 2 minuter sedan.
Hon, kvinnan har en blå Ikea-kasse på sin axel.
Hon är på väg någonstans.
Med något.
Samtidigt är hon lite festlig så kanske styr hon mot en fest här i stan någonstans.
Med en stor Ikea-kasse.
Har man fest förresten i den här stan?
Det ligger en slags icke-fest-stämning över stan.
Är det kyrkorna?
Är det bara rykten?

Huset, det lilla huset är fint tycker jag.

Jag sitter vid ett fint skrivbord.
Mitt i rummet.
Det är lyx.

3 kommentarer:

Niklas Johansson sa...

Intressant bild med bra text som lyfte den en dimension till...den gillar jag! Trevlig helg :)

/Niklas

Senast sa...

Jag bodde ett år i Jönköping, visserligen som student, men då var det fest var och varannan dag tyckte jag :)
Men det kanske har ändrats, det var ju några år sedan nu.

Lars D sa...

Tack Niklas. Hoppas du haft en fin helg du med.
/LarsD

Jo, det verkar festas i bottenvåningen på hotellet.
Mest blå-gula tröjor och tydligen fick HV71 stryk i hockey.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden