söndag 17 mars 2013

Minnen i skåpet

I höst ska vi flytta in till stan men idag fick jag lite tid till att tömma mitt skåp till hälften.
Lika bra att vara ute i god tid, så jobbar jag ju gärna.
Nu har jag fyllt en plastback med grejer.
Mycket är kvar men såhär då.

1 st labbutrustning med krokodilklämmor och allt.
1 st Dosa för framkallning av 5 rullar.
1 st video med Jacob Forsells "10 tips till bättre pressbilder".
Den ska jag lämna in och få digitalt. Bara för att.
2 st små whiskyglas
2 st walkie-talkie
2 st Holgor
1st ljusbord
Några böcker
1 st August Strindberg
1 st Pistol

Ja, lite sådär ser det ut i skåpet.
Hittar också en bild på mig själv görandes min ytterst korta gröntjänst i lumpen 1990 innan jag stack vidare till Värnpliktsnytt. Jag lyckades bli av med 5 veckor tror jag det var.
Men det gjorde inget, tvärtom.
Jag kunde bädda sängen och sätta på mig kläderna.
Minns fortfarande första dagen när vi stod i en kvadrat på en gräsmatta helt nakna med alla kläder framför oss.
Vårt befäl, det kan ha varit nuvarande skolministern Björklund (hade kläderna på ) stod och skrek.
- Kalsong, modell 52, håll upp!
Vi höll upp.
- Sätt på, skrek han.
- Vänster ben först, såklart!
- Gör om.
Där stod vi på gräset i solen första dagen i lumpen och lärde oss klä på oss.
Om och om igen..
På eftermiddagen lärde vi oss bädda sängen.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden