måndag 15 april 2013

Magnus af Geijerstam

Foto: Magnus af Geijerstam/Sydsvenskan

Idag är det 6 år sedan min kollega och vän Magnus af Geijerstam valde att ta sitt liv.
Det är en sorgens dag och det hugger alltid tag i magen just det här datumet.
Jag minns än idag samtalet från den dåvarande bildchefen att Magnus är död.
Tystnad.

Nu har jag bloggat om Magnus varje år sedan han försvann och jag tänker ofta på honom fortfarande.
Saknaden är stor och jag tänker på hans bilder om en glaskonstnär han jobbat med i många, många år.
Undrar var det materialet finns idag?
Magnus hade gärna gjort något av allt det.

Idag tänker jag på dig Magnus.

2 kommentarer:

Hussein El-alawi sa...

Du är underbar kollegan ,
jag saknar Maguns med han var underbar

Lars D sa...

Du med vännen.
Vi ses i veckan.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden