söndag 28 april 2013

Som en förfest till sommaren


För dig som verkligen hänger med här så vet du att jag jobbar nu i helgen.
Över tröskeln.
Jag ritade själv schemat jag numer går på så det är 7 dagars-vecka och det är alltså den jag är inne på. En del tycker det är lång tid och själv har jag inte ens funderat på det.
Nu är det min sista dag för detta skiftet.
Ledighet väntar med korvgrillning och utlandssemester.
Fint så.

Jag ser att Rheborg och Schyffert ska göra fotografi-TV. Den har jag haft i huvudet länge den idéen men inte tagit den vidare.
Bra att det blir av, det är på tiden.
Jag läser om det på Fotosidan.

Jag gillar att Salgado är "tillbaka" med bok och utställning.
Ta dig en titt här.

Jag ser om "Geniet från Flen" innan jag somnar.
Filmen om Hans Gedda.
Jag gillar den.

Ser också om "Inside out" om Anton Corbijn.
Den är fin men lite tragiskt på något sätt.

Bokar hotell i juni.
I Halmstad.
Det blir ett fint dygn med härliga fotografer.
Jag återkommer till det.

Mycket planering och annat.
Det skapar ett lugn.

Köper, som jag skrev i veckan några engelska fototidningar på Press-stopp.
Men så dåliga dom är.
Bara reklam för olika kameror.

Måste ikväll verkligen sätta mig med Årets-Bild-boken som kom i lådan för någon vecka sedan.
Bläddrade snabbt och la undan den ett tag.

Lämnar en bild för inramning i veckan.
Lagar ett stenskott.
Listan kan göras lång.

På torsdag plockar jag upp kärran, det blir riktigt fint.


I veckan går vi över till maj, det sägs att det är årets bästa månad.
Ja, så kanske det är.
Som en förfest till sommaren.
Om man gillar den.


Nu ska jag ta mig över söndagen.
Porträttera en människa och så ska jag få vara med på en rätt rolig grej, återkommer till det.

Just ja.
Min drummel till kollega, Håkan Röjder har glömt grejer i mina kvarter så jag börjar med att hämta det.

Där har du min väntande dag.
Hoppas du får en riktigt fin söndag.
Jag tror jag ska filma lite idag också.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden