tisdag 28 maj 2013

Böcker att gå igenom


Några böcker att gå igenom.
Dels så fick jag Nordens fotoskolas bok som kallas för "Trettio".
Tack för det.


Jag ser att Johan Bävman har sina albinobilder med i boken.
Det gör mig glad.


Ser också att Åsa Sjöström har med sina balettbilder.

Många bra bilder i boken såklart och självklart saknar jag många fotografer.
Men hur svårt är inte det, att ge sig på att välja ut 30 fotografer från den skolan.


Min fina och gamla kollega Leif Å Andersson har också gett ut en bok som han kallar " Rum med utsikt" och det är en riktig höjdare såklart med reportagebilder från hans alla år som pressfotograf på Sydsvenskan.
Leif Å har alltid samlat på hotellutsikter och satt ihop en bok om det och vad han gjorde på dom olika resorna.

Tack vare Vilhelm Stokstad som nu är en av avgångseleverna på Nordens fotoskola får jag också tag i deras bok "Välfärdssamhället"
Nästa vecka får jag också chansen att se den som utställning på Galleri Kontrast i Stockholm.

Många duktiga fotografer och jag blir imponerad av deras driv och lust att berätta i bilder.
Nu tog jag bilder på 2 uppslag som kom upp så det är inget betyg eller nåt sådant.
Okej?
På första uppslaget jag visar är det Anna Svanberg som gjort en resa över havet.


Sen visar jag också ett uppslag som Theo Elias Lundgren står för.
Han har gjort ett reportage om ensamheten i en storstad.
Jag tycker du ska ta dig till Kontrast och kolla in bilderna, köpa dig en bok.
Tack Vilhelm för hjälpen.

Här kan du också gå in på deras sida och kolla mer på olika fotografer.
Gör det!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden