fredag 10 maj 2013

Fredag, Esbjörn och ja, lite så...


Shit! Det är verkligen fredag igen, vad snabbt tiden går.
Allt rusar fram.

Jag jobbar kväll så jag har hunnit så mycket redan nu och klockan är bara lunch.

Sitter och bläddrar i boken "Trettio" som Nordens fotoskola precis gett ut.
Den är fin även om allt faller mig inte riktigt i smaken kanske, men så ska det ju vara.

Lite som med den där world press photo-boken jag köpte i Dublin som heter next#01.
Som med de flesta fotoböcker kanske.

I juni är vi ett litet gäng fotografer som ska träffas i Halmstad.
Ska jag ha prestationsångest inför det?
Är det rimligt eller ska jag ta det på uppstuds och bara mysa?

Kalle Melander ringer när jag sitter naken (jo, jag fattar vilken onödig info) på bryggan på kallbadhuset här i Malmö.
Det är fint att höra honom så glad igen, så mycket pepp och inspiration.
Jag saknar honom i vardagen bara.

Samma med Linus Meyer, han vill ha några råd och samtalet blir långt, inte för att jag har så många råd utan för att han är en sån fin kille bara.
Saknar honom också.

Får dock inte tag i min vän Torbjörn Jakobsson, han som alltid svarar när man ringer.
Nu börjar jag nästan bli orolig.

Imorgon fortsätter jag med en liten "stickning" jag börjat med, det ska bli roligt.
Det är alltid det nämligen.
Befriande och lugnt och fint.

Jag sprang 7,5 km ganska snabbt imorse.
Det ger fina endorfiner och jag känner mig glad av det.

Mamma och syster har åkt till Ullared idag och det gör mig också lite glad.
Hoppas dom har det fint.

Redfellas-sallad.

Bilen är nytvättad.

Idag ska jag leka lite Per-Anders Jörgensen och fotografera mat.
I övrigt inga likheter, men jag ska göra så gott jag kan.
Jo, jag ser att det var roligt att jag skrev "gott".
I slutet av maj ska nummer 3 av hans och hans frus fina magasin Fool komma.
Blir spännande.

Förut gillade jag cashew med salt bäst även om jag fick veta att så skulle det inte vara.
Nu gillar jag naturella utan salt bäst.
Bra va?

Har bjudit in till biokväll med PFK södra i slutet av maj, eller närmare bestämt den 22 maj.
Hoppas det drar lite medlemmar, vi har ju lovat att gasa från 4 till 6 evenemang detta året.
Anmäl dig bums om du vill komma.

För en vecka sedan var jag och Leif Å på Guinness-bryggeriet.





Har såklart fler bilder från Dublin men jag spar dom lite.
Nästa vecka ska nämligen jag hålla i fredagsbönen och då behöver jag några av dom till just det.
Du fattar eller hur?

Idag har Esbjörn namnsdag och jag kan inte låta bli att tycka att det var väldigt dumt att Esbjörn i Esbjörn Svensson trio dog i en dykolycka för 5 år sedan.
Även han född i Västerås.
Annars inga likheter.
Se denna, jag såg och hörde dom i Cork på Irland av alla ställen.
Så duktiga.



Jag får mail om att min bild på statsminstern Fredrik Reinfeldt drickandes vatten är bra.
Jag svarar och tackar såklart för det.
Den får då inleda det här inlägget.

Gillar ram just nu som du säkert sett.

Jag ser att "Fjellis" tipsar om den här länken med de mest inflytelserika fotograferna.
Ta dig en titt och där kan du surfa dig vidare så att säga.

Du kan, eftersom det är fredag också ta dig tid att kolla den här.
Inte bara för att det är bra musik utan också väldigt fint foto gjort av icelandic film center.
Vid 20:17 börjar den finaste låter tycker jag.
Skulle gärna se den här filmen "Heima" på bio.



Okej, det var inte din grej?
Men en dokumentär om Monet då, se den här.

Funderar allvarligt på att packa ihop och bege mig på dagens första uppdrag.
Mat står på programmet alltså och senare judo.
Sådär är det ju.
Pressfotografin.

Kanske skulle jag gå över till att blogga bara på fredagar och göra det ordentligt?
Många tankar men så så blir det ju inte, det fattar jag ju.

Ha en väldigt fin fredag.

Skaffa aldrig gräs, det gör dig inte lyckligare.

2 kommentarer:

Fröken Anna sa...

Bara en fråga,
Vart förvarar du mobilen när du naken sitter på bryggan?
Eller jag kanske fattar fel.
Du kanske inte svarade just då?
Många frågor det blev:-)
Och vilket gräs menar du förresten?

Lars D sa...

Hej Fröken Anna

Haha, ja det är befogade frågor såklart.
Jag hade en liten väska med mig där jag hade telefonen, plånbok och sånt.
Så jag svarade när jag satt där:-)

Jag syftade på gräsmattan som jag precis klippt, det är av någon anledning ingen favoritsyssla.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden