söndag 26 maj 2013

Söndag


Såhär då.

Jag har inte bloggat sedan i onsdags.
Jag var på reportage torsdag/fredag med så liten väska som möjligt.
Ingen dator och direkt på fredagen stack jag ut i skogen.
Ingen mottagning.

Jag gjorde ett reportage om Skåneleden och gick långt.
Under färden fick jag ett sms om att jag fått sparken från Sydsvenskan.
På onsdag har jag varit där i 20 år.
Som en fin present alltså.
Ledningen lägger ner bildredaktionen.

Kanske inte läge att blogga över huvud taget egentligen men det har inte varit fallet, mer tillgången till datorn alltså.  
Jag återkommer till det där.
Sparkningen alltså.

Imorgon ska jag vara på Lundaredaktionen.

Inspiration.
Tack.

6 kommentarer:

Jenny Maria sa...

Det känns otroligt ledsamt. Sydsvenskans bildavdelning är känd för sin kvalitet. Förmodligen den bästa i Sverige :( Det är tråkigt inte bara för er som drabbas personligen, inte bara för media utan för hela Sverige. Sverige behöver bildavdelningarna. De är fotosveriges ryggrad.

Lars D sa...

Tack Jenny Maria, ja vi får se hur allt slutar.
/LarsD

Anonym sa...

Hur kan någon över huvud taget ta beslut att skicka ut ett sms om uppsägning, oavsett hur länge man arbetat. Helt makalöst.
/Fredrik R

Lars D sa...

Njaee, det var inte ledningen. Det var mina kollegor som gjorde.
Det var så jag fick reda på det:-)

/LarsD

Anonym sa...

Kære Lars..
Hvor er det bare en trist beslutning. Sydsvenskan har været et fotojournalistisk forbillede i mange år, så er virkelig trist at ledelsen har valgt at spare afdelingen væk.
Tanker til dig og dine kollegaer.
Søren og Stine

Lars D sa...

Tak så mycket för det Søren och Stine, det värmer fint.
Vi får se vad det blir kvar av det hela.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden