torsdag 27 juni 2013

Abecita

Foto: Hans Gedda

Jag får ett pressmeddelande från Abecita konstmuseum i Borås.
Jag tycker dom satsar fint och har fina lokaler också.
Åk dit.
Nu är det snart Hans Gedda och Peter  Gerdehag som ställer ut.
Det är vernissage den 4 juli då jag tycker du ska gå dit och träffa fotograferna.

OM dom säljer dokumentären "Geniet från Flen" så köp ett ex till mig är du gullig och sänd mig den.
Jag har letat länge efter den men den är tyvärr svår att hitta.
Jag tycker den är fin men lite tragisk också på något sätt.
Förlåt, den handlar om Hans Gedda alltså.

Peter Gerdehags film om kokvinnorna har du säkert sett, annars gör du det.
Köp den här.
Gå dit med andra ord, det är ett bra ställe och nu också bra utställningar.
Som oftast.




Foto: Peter Gerdehag

Skyndar du dig dit så hinner du se Karolina Henke också.
Här en liten film om det hela.



1 kommentar:

Fröken Anna sa...

Och skyndar man sig hinner man också se Jonas Lindkvists sportbilder

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden