tisdag 16 juli 2013

Hur jobbar andra?


Förra sommaren hade jag tänkt att åka på oljebrottning i Turkiet.
Det sket sig såklart med OS och allt vad det var den sommaren.
Nu fick jag chansen i år i stället.

Jag brukar verkligen se till att jag inte irriterar mig på kollegor, det tar alltid för mycket energi.
Tänk dig själv ett OS, hur många finns det inte att irritera sig på där?

Men den här oljebrottningen, där var jag heller inte ensam om jag säger så.
Blir så beklämmande på något sätt när man ser vissa kollegor som tar över hela situationen och på något sätt får för sig att händelsen sker för att just dom är där.

Den här lilla gynnaren hade med sig 3 (ja, du läser rätt, tre) assistenter och tog över hela arenan.
Han byggde upp en studio och drog och flyttade på dom där stackars brottarna så dom såg helt förskrämda ut.
Han sprang runt och svettades och jobbade så byxorna sprack på honom.
Kanske gör han rätt och jag fel, jag vet inte.
Kändes bara beklämmande på något sätt.
Vi jobbar så olika.
Han kommer få väldigt fina bilder.
Alla tagna mot svart bakgrund och med reflexskärm som hjälpmedel.
Både på still och rörligt.
Nu skötte en assistent det rörliga men ändå.

En annan grej jag ser när jag kollar på bilden är att han kör utan kamerarem.
Ja, varför ska han ha det han har ju 3 assistenter som hjälper honom bära kameran och hela tiden ställa in rätt exponering.
En annan värld och må det vara bra, men dokumentärt är det inte kan jag avslöja även om jag tror han jobbade på att få det att se ut som det.

Amerikan.

2 kommentarer:

Peter sa...

Nu är jag inte professionell på ngt vis. Mer en glad amatör. Men jag tar lite bilder ändå. För mig är det nästan tvärtom, ibland skäms jag nästan för att jag fotograferar. Känner mig i vägen och påträngande etc. Det är väl en vanesak det med.

Men säkert skillnad när man är proffs.

Lars D sa...

Nej, nej du ska inte skämmas, även om jag förstår känslan.
Lite.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden