lördag 24 augusti 2013

Rådhustorget


Det är lördag.
Veckan har flutit på fint. Jag har fotograferat, chefat och skrivit en text i tidningen.
Är det multijournalist?

För några år sedan var det den nya grejen inom mediabranschen.
Multijournalist.
Det skulle alla vara och det var den nya grejen.
Nu hör jag aldrig talas om det längre.

Läs gärna den här intervjun.

Jag tänker på Indien.
Fem indier våldtog en fotograf när hon var ute på reportage.
För ett halvår sedan läste jag om en fyra (4!) åring som också blivit det i Indien.
Vad är det frågan om?
Läs om fotografen här, eller här.
Försök glömma det andra.

Visste det redan när jag gick på mellanstadiet, skulle satsat på serietidningar.
Helvete!
Kolla själv.

The Big Picture i Boston vågar publicera bilder från Syrien, se dom här.
Eller skit i det!

Har du inte sett Larry Towell på WPP ännu så gör du det nu här.

Bilden då, frågar du dig?
Den är tagen 8 december 2001 så den har några år på nacken.
Hittade den i vårt arkiv när jag sökte efter en bild som kunde "smycka" den här texten.

Idag är det Landskrona fotofestival som gäller.
Avslutar det här inlägget med en liten film från den i Sydney.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden