onsdag 23 oktober 2013

Avtryck 2013


2011 var jag i Trollhättan och föreläste på något som då hette Avtryck 2011.
Nu är det dags igen.

Mina kollegor IDK och Åsa Sjöström är inbjudna som föreläsare den här gången.
Har du vägarna förbi så är det du som går in och kollar.
Läs lite mer här.

Jag är riktigt imponerad av Stefan Bennhage och Jerry Lövberg som har drivit och orken att fixa sånt här.
Så bra och så viktigt.
Jag får ett mail ifrån dom och såhär skriver dom:

Vill bara berätta för dig att vi nu på lördag 26 oktober arrangerar bildfrossan ”Avtryck” i Trollhättans Folkets hus igen mellan kl.10-16. Nu hänger vi en mängd bilder igen, kör bildspel i biosalong med flera hundra bilder ur tidningen TTELA:s arkiv, och så blir det naturligtvis föreläsningar. Kl. 11 kör IDK och kl.13 Åsa Sjöström.

Vi gör så gott vi kan för att lyfta fram god bildjournalistik, och påvisa att bra bilder i våra tidningarna spelar roll.
Bilderna du får med visar ”glada barn vid skolstarten”  respektive ”simundervisning” där man provar de olika simsätten.

Det är så mycket respekt på dom herrarna.
Hoppas (det vet jag redan) att det drar fulla hus.
Lycka till och ha det fint i helgen.
Ta hand om IDK och Åsa.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden