tisdag 22 oktober 2013

Här kommer hunden!



Här är en liten film om hundar, ja du ser den själv.
Jag skrev tidigare idag om Robert Capa som hade fyllt 100 år idag.
Får ett mail från Jonas i NY om den här sidan också, i samma ämne.

Jobbar kväll och det flyter på som det ska. Rätt mör i kroppen men det är inte heller konstigt.

Sydsvenskan är i flytt-tagen och det står lådor och tomma skrivbord överallt.
Det är lite omtumlande på något sätt.

Jag beställer kopior från Stockholm, det gillar jag.
Smidigt och bra.

På fotomässan i Stockholm ska jag vara moderator i en debatt om "Gränser".
Har du något jag inte borde missa, maila mig bums.

Jag får ett mail av Ola Axman att det är dags att skriva en ny krönika till ÅretsBild-magasinet.
Är det redan dags liksom?
Tiden går fort.

Näste vecka är sista veckan med "bildredaktion". Sen rullar en ny organisation igång här.
Jag tror jag är lite orolig i kroppen för det.
Känner inte lugnet riktigt.
Jag återkommer i frågan, jag får många mail med frågor om det.

Jag gillar Heidi Silvander.
Hon är riktigt bra att jobba med.

Jag gillar Ulf Jarevik.
Ja, jag gillar många faktiskt men idag har dom en extra stjärna i min bok.

Har köpt ny svart bok också idag.
Alltid skönt med nya blad.

Se gärna den här dokumentären.

Jag tror jag ska göra en film imorgon. Idag innan jobbet har jag suttit och klippt en annan.
Satte upp ett mål om att göra fler små filmer det här året, så jag måste gasa lite.

Mycket fotboll just nu.
Borås på måndag.

Det har tjatats på mig om att köpa en sån här väska, kanske jag måste slå till ändå.
Har alltid kört med Pelican men jag börjar inse, inte riktigt lika smidiga ändå.
Har alltid gillat att Tim Clayton kört med Pelican...men inser att det är nördigt gånger två.

Robert Laul vågar åtminstone säga ifrån.
Här ser du mer.

Johan Persson kan få Augustpriset. Det är stort, han skriver själv i boken att han är fotograf och har dyslexi.
Men det är alltid, alltid historien som är det viktigaste.
Här läser du om det.

Ikväll träffas mina kursare från London på en pub i Stockholm.
Jag är lite rädd att dom snackar engelska hela kvällen....

Nu rundar jag av kvällen, jag har lämnat mina jobb.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden