söndag 27 oktober 2013

"vilken jävla ful förstasida"


Jag är inte jätteimponerad av produkten idag och en liten tjej säger "vilken jävla ful förstasida" vid frukosten.
Jo, måste jag försvara det längre?

Claes Thuresson kommenterar mitt inlägg om folkrace-reportaget med detta.

För er interna debatt: Jag blir glad att Sydsvenskan faktiskt kan leverera fortfarande, eller hänger det på enskilda medarbetare? Jag klickade på länken till Sydsvenskan men ser ju att kvaliteten är undermålig, trist att jag som betalande prenumerant måste gå till gratistjänsten Vimeo för att få rätt upplvelse, dessutom utan att behöva se på reklam innan filmen.


Tidningen idag gjorde mig också glad tack vare Jenny Leymans bilder. Återigen, är det enskilda medarbetare det hänger på?

Den senaste tiden har Sydsvenslan tydligt visat att det är en tidning som befinner sig på ett sluttande plan. Faktafel och stavfel är legio, än värre är artiklar som är obegripliga och inte förklarar något. Det är not good enough. Jag tycker Christian Andersson skriver bra om det på sin blogg.


Läs gärna Christians inlägg också.
Här gör du det.

Jag får inte den där Petter känslan direkt just nu.



Alla dessa översiktsbilder som smyger sig tillbaka.
Bort!

Pratar med Jonas Lindkvist. Han är vansinnig över en bildbehandling i DN.
Du får säkert se den på hans blogg när det är aktuellt.
Tror det blir imogron.

Nej, idag är ingen bra dag.
Jag håller här innan jag blir för gnällig.
Hoppas du kan ha en fin söndag åtminstone.

Just ja, bilden är från Folkracereportaget.
Se mer här.

Men en positiv sak.
SATAN så mycket beröm jag fått för reportaget om Nathalie Petersson.
Det gör mig riktigt glad åtminstone.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden