tisdag 29 oktober 2013

Wrapen från SM-guldet!


Igår tog Malmö FF SM-guld i fotboll på Borås Arena.
Jag var där och det var stormvarningar i klassen 3 men det var inget jag kände av direkt.
Nu regnade det hela tiden, men ändå ingen blåst att tala om.

En matchhjälte blev det också och han gjorde 2 mål och guldet var "himma" som vi säger i Skåne.
När våra prenumeranter fick tidningen imorse så såg den ut som här ovan.
Men vek man upp "ettan" och vred den så såg den ut som här nedan.
En såkallad "wrap" som Ulf Jarevik skissat redan förra veckan.
Jag visste vad som gällde och såhär blev det alltså. 




Såhär utan stress och varmt och torrt och dagen efter inser jag att jag (eller någon annan) borde har skurit till den här bilden här under istället till en "höjdare" men det är väldigt lätt att vara efterklok såklart. 
Nu trodde jag den skulle gå på insidorna vilket gör det enklare att tänka så idag.





Vårt första sportuppslag såg ut såhär som nedanför.
Paul Torstensson redigerar.




 Det tredje uppslaget såg ut såhär och då använde vi en bild av Adam Ihse som du ser på högersidan.
 Hemma i Malmö var Albin Brönmark ute och hängde på en krog i stan och det uppslaget såg ut såhär:

 Det är härligt att vara tillbaka på arenorna igen. Jag saknar det och jag inser hur jobbigt det också är.
Det suger verkligen musten ur en.
På gott och ont.
Märker att det ställs högre krav på fotograferna. Det är tuffare och stressigare och så har sportfotografiet tagit några snäpp upp rent allmänt.
Inspirerande.

Jag blir imponerad av mina kollegor hur dom bär och sliter och jobbar i regn och rusk.
Filmar och monterar.
Sådär såg det såklart inte ut för några år sedan.




Carl Sandin på Bildbyrån är ju en ruggigt trevlig kille.
Jag har skrivit om honom tidigare. 
Han blir bättre och bättre hela tiden vilket gör mig glad.
Trevlig dessutom.
Plus för det.

Han var på arenan långt innan och monterade en kamera i taket och den känns given för oss att ha på andra uppslaget.
Om stormen varit kraftigare hade han dock inte fått ner kameran förrän idag.
Ja, om den inte blåst ner då vill säga.

Vi snackar vajrar till kamerorna.
Sämmskinn är bra vid regn och han berättar att det finns på Biltema.
Ja, jag har handlat idag.



Vi har ett upplag till såklart och det ser ut såhär.
Jenny Leyman har tagit bilden.

 En väldigt rolig sak med sporten är att man får chansen att träffa så många kollegor.
Se hur dom gör och inspireras och lära sig.
Som en riktigt stor överraskning kom Jonas Lindkvist förbi igår.
Javisst, i vadarstövlar såklart.
Fanken att man har så mycket att göra för jag hade velat sitta ner och snacka mer ordnat med honom.

Andreas Hillergren, satan vad han jobbar.
Thomas Johansson smög också runt med luva på huvudet i regnet. Anton Hedberg svor över sin sändare.
Björn Larsson Roswall och Adam Ihse.
Bobo, ja många kollegor som man inte träffar nere i Skåne till vardags.
Mycket skratt.

Vi borde ha varit 2 fotografer inser jag nu.
Sist MFF tog guld var vi 3.

Tiderna förändras.

Jonas Lindkvist i sina vadarstövlar/byxor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vännen, sist MFF tog guld så var vi minst 5 fotografer.Jag bevakade från läktaren med 500:at./IDK

Jonas sa...

Bra jobbat Lasse, perfekta seger bilder, trots att du var själv!

J

Lars D sa...

Ja, det stämmer IDK.

Tack Jonas.

/LarsD

Carl Sandin sa...

Tänk vad glad man kan bli av att läsa ett blogginlägg :-) Hoppas du använder sämskskinnet ordentligt! Annars får du komma upp till Göteborgstrakten så lovar jag att behovet dyker upp inom kort ;-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden