fredag 15 november 2013

"Det är ni som e dom konstiga, det är jag som är normal".


Idag har dagen rusat fram.
Lite som vanligt.

Vi kickade imorse igång något vi kallar "fotograf-frukost".
Låt oss säga att vi bytt utan "fredagsbönen" till detta. 
Vill du vara med så säg till, det är öppet för alla.
Jag saknar det fotografiska samtalet. Vi, eller jag måste igång med det.
Fina och duktiga Emil Malmborg visade bilder med ett projekt han jobbar med just nu.
"Work in progress" alltså och det är alltid fint att få ta del av det under produktionen.
Det är också där det är lättast att göra något åt det.
Kul tycker jag och lärorikt.
Ola Torkelsson tipsade också om den här boken.
Köp den du också här.

Men jag borde ha hunnit mycket mer. 
Bilden till det här inlägget tog jag i Turkiet i somras och jag borde sätta mig ner och kopiera det reportaget.
Bums faktiskt.
Okej, det ska bli.

Jag ska också på fotomässan om en vecka leda en debatt om "Gränser".
I panelen sitter Anna Clarén, Elisabeth Ohlson Wallin och Anders Hansson
Jag la ut detta för någon dag sedan men låt mig säga att det inte haglat in med förslag på frågor eller debattinledningar.
Men kom gärna och lyssna, vi får säkert till det på något sätt.
Fotomässan i Stockholm, fredag klockan 13:30 alltså.
Kolla gärna in programmet här.
Som om inte det skulle räcka ska jag prata om den här bloggen både på fredagen och lördagen.

Några fotografer stämmer Google.
Gulligt på något sätt.
Läs här.

Du ser detta och detta va?

Jag kan inte låta bli att tycka att det var smart av SF och göra den här reklamen.
Så mycket extra publicitet dom fått.
Eller som ICA reklamen där "ica-gubben" ser ut som Steve Jobs.
Visst, det är en duktig stöld av Albert Watsons bild.
Men ändå.
Smart.

Men va FAN ska man säga om detta då?
Eller det här.

Jag blir glad av att se hur mycket fotograferna på Svarta lådan har att göra. 
Full fart idag.
Fint.

Tror denna kanske kan vara något?

Det är härligt med vänner och idag skrattades det, hjärtligt åt mitt skrivbord.
Jag i min tur, och det gör ju alla, utgår från mig själva och tänker att så har väl alla det.
Thåström har ofta rätt.
"Det är ni som e dom konstiga, det är jag som är normal".


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden