tisdag 12 november 2013

High five!


Det är tisdag.
Jag var på handboll igår.
Idag är det ridsport.
Variationen är stor, det är roligt.

Redaktionen står inför en flytt här och det är kaos och lådor och folk som packar överallt.
Jag förbereder mig för lite "gig" på Fotomässan nästa vecka.
Jag får en förfrågan om att föreläsa i Finland.
Roligt som bara den om vi får till det.

Idag är min vän Jonas Lindkvist i Sundsvall och föreläser.
Lycka till kamrat!

Jag saknar mina arbetskamrater.
Nu vid 09:00 brukar Linda Axelsson komma in men trötta fötter och slänga sin ryggsäck på hurtsarna här.
Nu gapar hennes bord tomt.
Liksom Emma Larsson som suttit snett mittemot mig. 
Hon brukar komma strax efter, lite frusen och skina upp innanför dörren.
Sist har alltid Thomas Löfqvist varit.
Nu kommer han men han ska tömma sina skåp vilken han gjorde redan igår.
Han visade bilder från Berlin som han hittade i skåpet.
Innan murens fall alltså.
Känns vemodigt och konstigt det hela och jag har inte kommit ikapp ännu.


Filmen verkar vara på gång nu, du kan läsa mer här.

Nu ska även jag börja packa ner grejer i lådor och göra mig ordning för flytt.

Vi hörs!



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden