torsdag 6 februari 2014

Hemvändardag!


Jaha, då var det dags att åka hem från USA och Florida.
Igår spelade MFF match och fick stryk med 1-0.
Tyvärr började matchen 21:30 svensk tid så jag hade bara första halvlek på mig att ta bilder.
Jag plåtade på, Markus Rosenberg var ju "storyn" och sprang och sände i halvlek.
Tillbaka i mitten på andra och filmade lite.
Det är svårt att filma fotboll.
Satan.

Den här resan har annars lärt mig en hel del vilket jag är glad för.
Det jag inte är glad för är kylan och regnet och förkylningen som kom med det.
Nu kör jag genom Everglaades ner mot flygplatsen.
Åhhh, ja först lite träning och sen kör jag.
I den ordningen.

Jag hann innan matchen kolla lite på juryarbetet på Poy.
Featureklassen igår.
Den var inte lätt att komma vidare i om jag säger så.
Nu hade jag själv ingen bild i klassen men det var out, out hela tiden.
Tufft.
Tyvärr har jag inte sett vad som vann heller.

Jag läser att det börjar en serie på SVT ikväll om fotografer.
Tyvärr hinner jag inte hem till den, tidsskillnad du vet.
Men play är play.

Jag missar tyvärr fotograf-frukosten också vilket stör mig.

Men nu ska jag packa ihop mina grejer och se till att komma iväg.
Bilen är laddad med podcastar och AC:n fungerar fint.
Florida är ett märkligt ställe men fint ändå.
Jag kommer återkomma till resan, jag lovar.
På flyget har jag några goa filmer på iPaden.
Spännande för dig förmodar jag?

Men så länge.

Det kommer in anmälningar till min och Jonas Lindkvist workshop i sommar.
Det är roligt.
Anmäl dig du med.

I april har vi en annan och det kommer in anmälningar även till den, men det finns några platser kvar.
Anmäl dig till den du med, det kommer bli roligt.

Den första workshopen, den i april alltså där vi har fokus på reportaget gör att jag lite snabbt fått ur mig två extra reportage här i Florida.
Inget extra men så roligt att göra.
Det ger mig fler tankar kring det och vill göra mer av den sorten.
Dom kommer i tidningen, men just nu börjar OS så det blir lite extra tufft just nu...

På flyget sitter jag och skriver en lista på saker som jag måste ta tag i direkt när jag kommer hem.
Sen är det vanligt jobb igen.
Fotboll på söndag.

Pennan jag köpte igår, kan vara den bästa jag har.

Vi hörs.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden