torsdag 27 mars 2014

60 mil, 60 min hockey, 60 mil.


Livet går lite för fort just nu.
Mycket som ska knytas ihop men snart, mycket snart kanske det lugnar ner sig.
Jag vet inte.
Vi får se.

I veckan hann jag upp till Västerås för ishockey.
60 mil upp och 60 minuters hockey och 60 mil tillbaka.
Med en övernattning men ändå.
Malmö vann och jag fick åka med fina Kent Jönsson och Richard Åkesson.
Många skratt senare var jag hemma igen.

På hockeyn hade jag möjligheten att snabbt få gosa lite med Tony Persson.
Du minns Tony va, annars kan du läsa mer om honom här.

Han skickar dessutom två bilder från matchen. En på mig när jag kollar så ljudet gått in i filmkameran och en när jag sänder, (jag chimpar inte) ute från den "brand" som blev mitt under matchen.
Alla fick utrymma och allt tog lite extra lång tid.
Tack Tony.

Visst, som en lallare i pressrummet men jag bjuder på den ändå.

Foto: Tony Persson

Foto: Tony Persson


Som du ser längst upp hade jag en väldigt fin utsikt över domkyrkan i Västerås.
Tyvärr hann jag inte se så mycket av stan men jag har ju gjort det tidigare.
Ett tag minns jag att vi fotografer var portade från kyrkan efter att en fotograf från Stockholm hade hängt i krucifixet och trott att han skulle få bättre bilder på någon stor grej som hände där för länge, länge sedan...

Jag ser mycket riktigt att svenska fotografer vinner priser i NPPA men kan tyvärr inte länka till dom.
Den där hemsidan....
Grattis till alla fotografer åtminstone.

Jonas i New York tipsar om lite länkar så jag gör det samma.
Här, här och här.

Det kommer ett fint mail ifrån Björn Jonsson.
Han skriver:
"Hur skaffar man sig en blick för att få sådana fina bilder som du alltid får?"

Jag blir glad för det såklart.
Det är fint, jag får ett uppmuntrande FB-meddelande av Sanna Sjöswärd också.
Jag blir ännu gladare.
Tack Sanna.
Det kommer ett nästan tårdrypande sms från min fine vän Jörgen Johansson när jag står på hockey i Västerås.
Tack Jörgen, det var gulligt.
Jag måste själv komma ihåg att berätta för folk hur bra dom är.



Jag tycker hockey är väldigt svårt måste jag nog säga ändå.
Har alltid tyckt det.
Är liksom inte upplagt för bra bilder på något sätt.
Jag blir förvånad hur många fotografer klubbarna släpper in.
Skumt.
Sa du reklam?
Sa du hjälm?
I Västerås hade dom också passat på att sätta upp "ljusbord" eller snarare "ljustavlor" bakom målen och plexiglaset snackar vi inte om va?
Hallen i Ängelholm är bäst hitills, jag har hunnit se Malmös, Stockholms (Hovet), Västerås och Ängelholm än så länge.
Men där fungerar inte nätet och andra sidan.

Okej, jag fattar du skiter fullständigt i mina arbetsproblem.
Det gör du rätt i.

Ikväll har vi årsmöte i PFK södra och det vankas middag och häng med fin-fina kollegor.
Härlig kväll väntar och jag håller i årsmötet.
En del fix med det också.

Snart ska jag slå ihop locket och tänka på annat ett tag.
Ja, kanske bloggen får mer kärlek, det vet jag inte.
Vi får se helt enkelt.

Hoppas du får en riktigt fin kväll.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden