måndag 31 mars 2014

Fotbollen, MFF-Falkenberg

Men det är ju helt fruktansvärt att fotbollen tillåter det som hände igår i Helsingborg.
"Men det är inte fotbollens fel" säger fotbollsälskarna.
Visst, det hände utanför arenan men låt mig gissa att det inte hänt en vanlig söndag i Helsingborg.

Jag är själv förvånad att det inte händer oftare, inte dödsfall kanske men olyckor åtminstone.
Själv var jag på MFF-Falkenberg och Malmö vann till sist med 3-0.

Det var en fin ära att vara där på samma arena som Peter Frennesson och Peter Widing.
Respekt till dom herrarna.
Visst det är fint att Andreas Hillergren och Nils Jakobsson är där med, men det känns som mer vanligt om jag ska vara ärlig.

Jag lärde mig att om man (jag i det här fallet) monterar med en äldre modell än den jag har i handen så följer den jag har i handen den "snabbhet" som den kameran har vid målet.
Det var första gången min Canon EOS-1 X bumprad eller vad det heter nämligen och nu hade jag satt pocket wizarden i blixtskon vilket också var nytt för mig.
Inte helt lyckat med andra ord.

Ett otyg är också att bakom målet nuförtiden är att det ligger en skumgummigrunka som är i vägen.
Men allvarligt, är det hela världen efter det som hände igår?
Såklart inte.

Jag läser på sociala medier om Hans äldre bror fick övertala honom att fortsätta med rugby. Nu är Gustav Larsson på väg till UEM i Polen.och hans bortgång.
Ingen kan förstå det såklart och han är väldigt saknad i dansk pressfotografi.
Jag förstår det och det är fint att läsa om dom som uppskattade men kanske ännu mer förstod vad han betytt för pressfotografiet i Danmark.

Idag var det tillbaka till vardagen och möten och småjobb som skulle göras.
Jag läser i KvällsPosten att Malmö Redhawks har ett bötessystem, det är inte helt ovanligt i lagidrotter.
Det som förvånar mig är att spelare för böta 20 kr om dom är med på bild i tidningen.
Det förvånar mig, hade jag jobbat med marknadsföringen i klubben hade jag vänt på det.
Men så tänker jag.

Jag träffar Lasse Svensson på KvP när jag är där.
Han berättar om en resa till Island tillsammans med hans mångåriga kollega och vän Ronny Johannesson.
Jag blir glad av den berättelsen.





Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden