torsdag 24 april 2014

Den stora Georg-dagen

Om sådär en månad har jag varit på Sydsvenskan i 21 år inser jag.
Igår kom ett nytt besked om sammanslagning med HD och nya varsel väntar.
Varslen var nog väntade men HD-affären förvånade åtminstone mig även om ryktet funnits ett tag.
Jag hittade en bild under flytten på mig och Peter Frennesson.
Den kan vara tagen på festen då tidningen fyllde 150 år och året var sådär 1996.
Kanske 1997.
Det finns nerskrivet någonstans.
(Kopian är lite knas, Peter är inte så fläckig.)

Egentligen var det inte jag som hittade bilden utan en reporter (Karl G Jönsson) som hade den i sin låda kom och gav mig den.
Man kan verkligen undra varför han hade sparat på den i så många år.
Men det är fint med bilder, minnen bubblar upp.

Igår var det också "Georg" som hade namnsdag och mycket riktigt fick jag ett fint vykort när jag kom hem (rätt sent) av min fina far med ett grattis.
Fint så.
(Själv glömde/missade/hann jag inte ringa och säga grattis).
Dåligt av mig.

Mötte David Neman på stan igår.
Han såg glad ut.

Nu väntar en festlig dag med jobb i Köpenhamn och sedan bilkörning till Stockholm.
Livet går kanske lite för fort just nu.

Du åker väl till Tylösand i helgen, kommer du ihåg?
Ulf Berglund. Sydafrika. Bilder.

Du såg att Micke Berg håller en workshop i sommar va?
Boka in dig här.

World Press Photo har dragit igång nere i Amsterdam och jag hade så gärna varit där.
Jag vet att Peter Holgersson och Josefine Loftenius är där.
Liksom Brian Karmark.
Jag väntar mig fullständiga rapporter.

Nu ska jag packa in i bilen och kicka igång dagen även om den redan varit igång i tre timmar.

Ha en fin dag!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden