fredag 18 april 2014

Stora hotellet

Det är fint att vakna på Stora Hotellet i Örebro och blicka ut över slottet.
Jag tänker på Thåström.
"Jag såg  the Clash på stora hotellet i Örebro. Sen blev det aldrig bättre än så".



Efter en fin kväll i Örebro där MFF vann med 2-1 över Örebro och som slutade med en fin journalistkväll på puben.
Kicki Nilsson, Pavel Koubek, Thomas LePrince, Veronika Ljung Nielsen stod för fotosidan och sen var det en hög med skribenter också.
Härligt!

Pontus Jansson som spelar back i MFF var framme i "fel" straffområde och gjorde 2-0 till MFF.



Men om jag bortser från de sociala skratten och blåsten och kylan så minns jag nog ändå Örebroklacken mest.
"Vi älskar svartvitt, vi älskar svartvitt" skrek dom och det gjorde mig riktigt glad.
Inte visset jag att en fotbollsklack kunde vara så engagerad.
"Men det gör ju också", sa jag till Johan Bernström som satt bredvid mig.
Han i sin tur trodde inte dom syftade på fotografi och det kanske han har rätt i men dom hade passat på att sätta upp en banderoll ändå.


Jag glömde tyvärr ta en bild på min hotellutsikt vilket jag annars alltid gör men NU med den utsikten sket det sig, så typisk.
Sist jag bodde på Stora hotellet firade vi Årets Bild och jag hade en fin svit som vi drack bubbel och firade i.
Jag var dock tvungen att lämna sviten tidigt nästa dag. Pernilla Wahlgren skulle in i den.
Jo, jo.
Här, här och här kan du läsa mer om det.

Markus Rosenberg tog en mobil av en supporter och tog en bild på honom där han hängde i gallret.
Fint på något sätt.
Inga bengaler och inga slagsmål.
Så som det ska vara på fotboll.


Nu väntar påsken och jag har tagit mig vidare från Örebro och tänker att jag borde koppla ur och andas lite. 
Det har varit rätt mycket sista tiden.
Vi får se hur det går.
Om en vecka kickar jag och Jonas Lindkvist igång vår workshop så det är också lite jobb med det.
Fint alltså.

Ha en riktig fin påsk!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden