söndag 29 juni 2014

Bild 14 och deras tidning "Metropolis".


När jag kom hem låg också den här godingen i lådan.
Det är eleverna i Sundsvall som fått ihop en tidning med sina avslutningsprojekt.
Metropolis var temat i år och jag är ledsen att jag missade utställningen och vernissagen i Stockholm.

Jag misstänker att det är fina Cecilia Träff som skickat den och det blir jag glad för.
Tack.
Men det kan också vara fina Fredrik Jalhed.
Ja, ja tack ska ni ha åtminstone.

Jag har inte hunnit läsa den ännu och när jag skulle ta någon bild i tidningen blundade jag och slängde upp två uppslag.
Enbart för att jag inte skulle behöva ta något beslut.

Det här uppslaget står Tina Skiöld för.

Det här står Erik Åhman för.


Men eleverna är fler och jag hade som sagt kunnat få upp vilken som helst.
Gärna Marie Kjellanders ser jag nu med flickorna som sitter och står på en mur.
Den är fin, men som så många andra sidor.

Medverkar i tidningen och som nu alltså är nybakade bildjournalister är:

Robin Fornas
Michaela Hasanovic
Simon Hastegård
Fredrik Jalhed
Elin Jonsson
Felix Karlsson
Marie Kjellander
Max Lindqvist
Sandra Forslund Olsson
Pauliina Raitaniemi
Tina Skiöld
Jonatan Stålhös
Johan Söderlund
Sveds Signe Söderlund
Cecilia Träff
Erik Åhman

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden