fredag 11 juli 2014

Det blev en fredag det också...


Det blev en häktiskt, lång och intensiv dag det här.
Du vet, när dagen kickar igång klockan 09:00 hos frisören.
09:30 var det MFF-träning som höll på till 11:00 ungefär.
11:30 var jag hos doktorn.
Snabbt tillbaka till stadion för 12:00 var det presskonferens med en ny spelare i truppen.
Det är han du ser överst i det här inlägget.
Det finns någon "regel" med att alla nya spelare ska ut på gräset och ha den nya tröjan på sig och det är lika svårt varje gång att försöka göra något annorlunda av det.

Idag kom vaktmästaren som klippte gräset inför morgondagens match.
Det räcker för mig.

Snabbt ner till Falsterbo Horse Show.
Hoppningen började 14:30 och jag satte två remote-kameror.
Jag fick dessutom lära mig en del om just remotes av Petter Arvidson.
Det är satan vad dom kan, de unga.
Jag har nämligen bytt ut mina gamla trotjänare som jag haft sedan 1999 när ingen hade remotes alls.
Köpta i New York, helt mot lagar och bestämmelser.
Idag är det lite vanligare och istället för mina gamla vänner finns det lite mer att ställa in och tänka på.
Fan!
Men jag lär mig.
Varje dag.

Jag träffar en ny bekantskap i Mikael Persson. Rolig fotograf, han var där redan i onsdags.
Annars är Claes Hall där.
Alltid lika fin han med.

Nu är klockan 22:34 och jag håller på att fixa det sista för dagen.
Sen ska jag lägga allt på laddningen inför morgondagen.
En så kallat 14-timmars dag nu igen.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan väl fråga Petter om han kan göra ett "gästinlägg" om just remotes så vi andra lär oss lite också?
Tror jag frågat detta innan, men det skulle vara intressant med ett "behind the scenes" inlägg från en av dina händelserika fotodagar.

Rickard

Lars D sa...

Hej Richard!

Jag sätter mig och skriver ner ett direkt.
Tack för tips!

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden